فستیوال فیلم کوتاه معرفی جاذبه‌های گردشگری ۶۴کشور جهان در سازمان جهانی جهانگردی راه‌اندازی شده است تا کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقه جهانی بتوانند بهترین فیلم به انتخاب مخاطبان را در بیست‌ودومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی انتخاب کنند.

درصورتي كه فيلم ايران بتواند عنوان نخست اين مجمع را به‌دست بياورد گام مهمي در جهت تصويرسازي جهاني براي سفر به ايران و جذب گردشگر خارجي به كشور برداشته مي‌شود. از سوي ديگر با انتخاب فيلم ايران در مجمع عمومي سازمان جهاني جهانگردي در چين، تصوير ذهني منفي گردشگران جهان كه در دهه گذشته نسبت به ايران ايجاد شده است تغيير محسوس خواهد داشت و پروژه ايران‌هراسي يك‌بار ديگر با شكست مواجه مي‌شود.

  • ايراني‌ها پرچم ايران را بالا نگه دارند

به گزارش همشهري، براساس گزارش سازمان جهاني جهانگردي وابسته به سازمان ملل متحد مردم 64كشور جهان مي‌توانند تا 20شهريور‌ماه با مراجعه به وب‌سايت رسمي اين سازمان به آدرس lmd.unwto.org/unwto-tourism-video-competition - 2017 به ويدئوي كشور خود رأي بدهند تا با شمارش آراي مردم جهان نتيجه كشور برتر گردشگري مشخص شود. ويدئوي كوتاهي كه از ايران به مسابقه گذاشته شده است Dance of life(رقص زندگي) نام دارد و در آن بر عنصر آب تأكيد ويژه شده است. فرهنگ اقوام كمتر شناخته‌شده ايران، اقليم طبيعي و متفاوت از آنچه در خاطره جهاني از سرزمين خشك و كم‌آب ثبت شده و تنوع مذهبي نيز از ديگر موضوعات اين ويدئو است. اين ويدئو مخاطبان خود را با شعار «سفر به سرزمين ايران» به تماشا دعوت كرده است و تا‌كنون بيش از ۶۵۰ بار در يوتيوب ديده شده است. سازمان جهاني جهانگردي تصميم دارد فيلم برگزيده به انتخاب مردم را در مجمع عمومي سالانه اين سازمان در چين معرفي كند و حالا نوبت ايراني‌هاست كه با راه‌اندازي كمپين انتخاب ويدئوي ايران در سازمان جهاني جهانگردي بار ديگر پرچم كشور را در مجامع جهاني بالا نگاه دارند و با رأي مثبت به اين ويدئو در مسير جذب گردشگران جهاني به ايران تلاش كنند.

  • اقدام مقطعي

دكتر اسماعيل قادري، استاد دانشگاه و رئيس مركز پژوهش‌هاي گردشگري دانشگاه علامه در گفت و گو با همشهري با اعلام اينكه تبليغ سفر به ايران بسيار مهم است نسبت به انتشار ويدئوي ايران در وب‌سايت سازمان جهاني جهانگردي به‌منظور به‌دست آوردن رأي بالا را براي رونق گردشگري ايران كافي ندانست و گفت: سازمان جهاني جهانگردي يك مقام مشورتي است و تأثير آن به اندازه‌اي نيست كه مثلا به گردشگران جهان بگويد امسال به فلان مقصد گردشگري جهان سفر كنيد و گردشگران جهان نيز چنين كنند. او تأكيد كرد: تا زماني كه سياست‌هاي اقتصادي كشور تغيير نكند امكان رونق گردشگري در ايران و جذب بيش از پيش گردشگران خارجي به ايران ممكن نيست و اقداماتي نظير انتشار ويدئوي ايران در سازمان جهاني جهانگردي تنها نقش مسكن و مقطعي براي صنعت گردشگري كشور دارند.

کد خبر 380215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha