همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: ترانزیت بیش از ۵۰۰ هزار پرواز عبوری در سال گذشته از فراز آسمان کشورمان باعث شد سازمان بین‌المللی جهانی هوانوردی، امن‌ترین آسمان خاورمیانه را آسمان ایران معرفی کند.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دهمین سالروز تشکیل پدافند هوایی اظهار کرد: تجربیات دفاع مقدس و قداست خون شهدای‌مان به خوبی نشان داده است که دفاع هوایی کشورمان باید بومی و چابک باشد.

وی با اشاره به این‌که امروز عمده حملات از راه‌های هوایی و توسط هواپیماهای دورـ برد علیه مراکز حساس حیاتی کشورها اتفاق می‌افتد، افزود: قرارگاه پدافند هوایی با اختیارات فرانیرویی به عنوان دستاورد دفاع یک‌پارچه در سطوح ارتش، سپاه و بسیج مردمی در 3 هزار و 700 نقطه از اماکن صعب‌العبور به عنوان خط مقدم برخورد با تهدیدات مستقر شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و استکبار جهانی در غرب آسیا و کشف پروازهای بیگانه در خارج از مرزهای هوایی کشور ممکن است لفاظی دشمن به تجاوز هوایی منجر شود که به این دلیل قرارگاه پدافند هوایی با بهره‌گیری از ظرفیت مشترک ارتش، سپاه و بسیج مردمی با ماموریت‌های دائم و مستمر در تاریخ دهم شهریور سال 87 با تدبیر عالمانه مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی با اشاره به ماموریت‌های 24 ساعته پدافند هوایی و تاثیر آن در ایجاد امنیت ملی، خاطرنشان کرد: چه افتخاری بالاتر از اینکه رهبر عزیزمان فرمودند امروز پدافند هوایی در آرایش نیروهای مسلح در خط مقدم است.

امیر اسماعیلی با اشاره به این‌که هزار و 400 فروند هواپیمای مسافربری خارجی مجاز از فراز جمهوری اسلامی ترانزیت می‌شوند و این به خاطر امنیت بیش‌تر آسمان ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه است، گفت: با عبور 50 میلیون نفر مسافر خارجی از مدار آسمان ایران در سال 95 حقوق بشر ایرانی ـ اسلامی و امنیت ایران با مشارکت ارتش، سپاه و سازمان هواپیمایی کشور به جهانیان نشان داده شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان این‌که شاید برخی کشورهای منطقه از نظر تجهیزات نظامی متمکن‌تر باشند، افزود: اما به برکت خون شهدا و تدابیر رهبری، ایران اسلامی امن‌ترین و قوی‌ترین کشور منطقه است.

وی در ادامه به دستاوردهای سازمان پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای اثربخش ما عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور بوده و با همت نخبگان قرارگاه و تلاش‌های وزارت دفاع، نیروهای مسلح و کار جهادی دانشگاه‌ها شاهد استقرار رادارهای استراتژیک بومی و موشک‌های هوشمند تماما ایرانی و ساماندهی‌های فرماندهی یک‌پارچه در کشور هستیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی به قدرت تصمیم‌گیری قاطعانه بر اساس منویات فرمانده کل قوا و منافع ملی و خواست ملت اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد استکبار جهانی به کشور ما بازگردد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: تمام دستاوردهای دفاعی امروز کشورمان با همت جوانانی به دست آمده که امام راحل و دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما ولایی بودن کارشان را با تمام وجود حس می‌کنند؛ چرا که امروز لنگرگاه کشورمان ولایت فقیه و شهادت‌طلبی است و شعار همه ما این است که برای دفاع هم موشک و هم گفت‌وگو در قالب احترام متقابل برای ایجاد ثبات از نیازهای ضروری است.

امیر سرتیپ اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: به هرگونه دست درازی به آسمان کشورمان با سفیر آتش سلاح‌های‌مان جواب کوبنده خواهیم داد.

کد خبر 380179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha