همشهری آنلاین: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد که هنر و سینما در بسط فرهنگ محیط زیست نقشی اساسی دارد و سازمان محیط زیست از برپایی ششمین جشنواره فیلم "سبز" حمایت می‌کند.

عیسی کلانتری

به گزارش مهر، عیسی کلانتری در دیدار با فرهاد توحیدی دبیر و مهدی توحیدپور دبیر اجرایی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران در جریان نحوه برپایی این رویداد قرار گرفت.

کلانتری با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن تاکید کرد: در جریان توسعه متوازن نباید محیط زیست را قربانی کرد و در عین حال مانع توسعه و مقابله با فقر شد.

وی یادآور شد: با توجه به بضاعت و امکانات سازمان‌های دولتی، حفظ محیط زیست بدون مشارکت مردمی در عمل امکان‌پذیر نیست. از این رو جامعه و فعالان اجتماعی در تحقق این مهم نقش موثر و تعیین‌کننده دارند.

معاون رییس جمهور عنوان کرد: ابزار هنر و به ویژه سینما در بسط فرهنگ محیط زیست و تغییر رفتار مردم بسیار مفید است و برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هنری محیط زیستی کشور می‌تواند در نهادینه کردن احترام به طبیعت و بهبود رفتار هموطنان که مخاطبان اصلی جشنواره هستند، نقشی اساسی ایفا کند.

کلانتری در پایان اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از هرگونه مساعدت در برپایی جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران دریغ نخواهد کرد.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران، رویداد فرهنگی حفظ محیط زیست ۱۸ تا ۲۴ شهریور در تهران و سراسر ایران به صورت همزمان برگزار می‌شود.

کد خبر 380076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha