چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری دو - مهدی واعظی: پوشیدن لباس عروسی یا متقابلا کت دامادی، برای خیلی‌ها آرزوی بزرگی است. هرچه باشد، پدر و مادر‌ها برای فرزندان خود آرزوهای زیادی دارند.

ازدواج

اينها و عوامل زياد ديگري، ازجمله «حالا فاميل چي مي‌گن» و... دست به‌دست هم مي‌دهد تا زوج جواني كه مي‌خواهند نخستين قدم‌هاي زندگي مشترك را بردارند، با فشارهاي روحي و البته فشارهاي مالي زيادي روبه‌رو باشند. گاهي خرج يك شب مهماني براي داماد، چنان سنگين درمي‌آيد كه از بيخ‌وبن قيد همه‌‌چيز را مي‌زند و به دادگاه خانواده رومي‌آورد. گاهي هم تن دادن به قرض زياد، تازه‌عروس و داماد را جايي ميان زندگي از پا درمي‌آورد. مؤسسه‌ها و كانون‌هاي ازدواج آسان چند سالي مي‌شود كه سر از گوشه‌ و كنار شهر درآورده‌اند تا يك‌جورهايي راه‌حل بحراني به نام مراسم عروسي را پيش پاي زوج‌هاي جوان بگذارند. اينجا هم چند نكته درباره آنها گفته‌ايم.

  • اشتباه نكنيد! آنها خيريه نيستند

خيلي‌ها فكر مي‌كنند كه مؤسسه‌هاي ازدواج آسان خيريه هستند به همين دليل سراغشان نمي‌روند. اين مؤسسه‌ها، مستقل از مؤسسه‌هاي خيريه فعاليت مي‌كنند و مخاطب‌شان، تمام جوانان در آستانه ازدواج و زوج‌هاي جوان هستند. با قراردادي كه با اين مؤسسه‌ها مي‌بنديد، در ازاي پرداخت هزينه‌اي اندك، مقدمات مراسم عروسي شما فراهم مي‌شود و راه‌ها براي برگزاري يك ازدواج آسان و دلخواه شما هموار. اين مؤسسه‌ها نه‌تنها در تهران، بلكه در ديگر كلانشهر‌ها هم ايجاد شده‌اند.

  • در كانون‌هاي ازدواج آسان چه مي‌گذرد؟

هدف كمك به جوانان است، آن هم براي پا گرفتن مراسم ازدواج . وقتي وارد اين مؤسسه‌ها مي‌شويد، فرقي نمي‌كند كه از چه شرايط مالي‌اي برخوردار باشيد. اين مؤسسه‌ها به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد مراسم عروسي دلخواهتان را با هزينه‌اي كمتر برگزار كنيد. اين مؤسسه‌ها با تعدادي از تالارهاي پذيرايي، آرايشگاه‌ها، گلفروشي‌ها و آتليه‌هاي عكاسي و فيلمبرداري طرف قرارداد هستند و آنها موظفند درصورت معرفي زوج‌هاي جوان، خدمات مربوطه خود را با حداقل هزينه‌ها ارائه دهند.

  • تالارهايي براي ازدواج آسان

فقط مؤسسه‌ها و كانون‌ها نيستند كه طرحي به نام ازدواج آسان را كليد زده‌اند، برخي از تالارهاي پذيرايي در گوشه‌ و كنار شهر هم هستند كه با دريافت هزينه‌هايي پايين، مجلس عروسي به‌يادماندني‌اي را براي زوج‌هاي جوان برگزار مي‌كنند. كافي است يك جست‌وجوي ساده در اينترنت داشته باشيد تا بتوانيد اين تالارها را پيدا كنيد. كارت دعوت براي عروسي، لباس عروس، آرايشگاه و اتاق عقد، پاي ثابت خدمات ارائه شده در تالارهاي ازدواج آسان هستند.

  • ايده‌اي خوب براي ازدواجي راحت‌‌تر

تا به حال نام سالن‌هاي پذيرايي «ياس» را شنيده‌ايد. اين تالارها توسط شهرداري در نقاط مختلف شهر ساخته شده‌اند تا گامي در راستاي ازدواج آسان برداشته شود. اين تالارها به خانواده‌هاي بي‌بضاعتي كه از طريق شهرداري معرفي مي‌شوند تخفيف‌هاي اساسي مي‌دهند. اما براي خانواده‌هاي عادي هم خدمات خوبي دارند و قيمت‌شان نسبت به سالن‌هاي عروسي ديگر بسيار كمتر است. استفاده از اين تالار‌ها براي تعداد مهمانان مختلف، هزينه‌هايي متفاوتي دارد.

  • فقط خدمات نيست، مشاوره هم هست

برخي از مؤسسه‌هاي ازدواج آسان مشاوره‌هاي قبل از ازدواج را هم به مراجعه‌كنندگان ارائه مي‌دهند. علاوه بر اين مؤسسه‌ها، مجموعه‌هاي ديگري هم در سطح شهر مشاوره‌هاي ازدواج و كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي‌اي در اين زمينه برگزار مي‌كنند. يكي از مجموعه‌هايي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، فرهنگسرا‌ها و خانه‌هاي فرهنگ هستند. مهارت‌هاي تشكيل، تحكيم و تعالي خانواده در برنامه‌هاي آموزشي اين مراكز گنجانده شده و با اين محور، دوره‌هاي آموزشي مختلفي رقم مي‌خورد.

  • مشاوره قبل ازدواج به چه دردي مي‌خورد؟

مديريت شهري و مؤسسه‌هاي ازدواج آسان در زمينه ارائه آموزش‌هاي لازم قبل از ازدواج به جوانان تنها نيستند و كلينيك‌ها و مجموعه‌هاي پزشكي بسياري در شهر، اين روز‌ها به ارائه مشاوره ازدواج مي‌پردازند. در اين برنامه‌ها با تكيه بر خصوصيت‌هاي فردي زوج‌هاي جوان، ميزان موفقيت‌آميز بودن ازدواج آنها سنجيده مي‌شود و جوانان مي‌توانند با كمك و راهنمايي مشاوران، دريابند كه تا چه حد در زندگي با فرد موردنظرشان موفق و خوشبخت خواهند بود.

  • براي عروس‌خانم‌ها

اگر آقا دامادها و خانواده‌هايشان در امر ازدواج با مخارج كمرشكن مراسم عروسي و... مواجه هستند، عروس‌خانم‌ها و خانواده‌هايشان هم بايد هزينه‌هاي خريد جهيزيه را تأمين كنند. نخستين نكته در تهيه جهيزيه اين است كه بايد سراغ ملزومات اساسي رفت و چشم‌هم‌چشمي را كنار گذاشت. اما براي تهيه همين ملزومات اساسي هم مي‌توان روي كمك مؤسسه‌هاي ازدواج آسان حساب كرد. در حقيقت آنها واسطه‌اي براي برقراري ارتباط دوطرفه ميان خانواده عروس و فروشندگان لوازم‌خانگي هستند. برخي از اين مؤسسه‌ها لوازم ضروري منزل را هم براي تهيه جهيزيه در اختيار خانواده‌ها قرار مي‌دهند. خريد عمده اين لوازم از طريق مؤسسه‌ها هزينه پاييني را براي تهيه آن توسط مردم رقم مي‌زند.

کد خبر 380066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha