همشهری آنلاین: در ادامه‌ پرونده‌های موضوعی ماهنامه داستان، شماره شهریورماه این مجله با موضوع شیراز فراهم آمده است.

هشتادمین شماره‌ ماهنامه داستان همشهری

روايت‌ها و داستانهای ایرانی این شماره همه به قلم نویسندگان و هنرمندان اهل شيراز یا آن‌ها كه برهه‌‌اي از زندگي‌شان را در شيراز گذرانده‌اند به نگارش درآمدهاند.

در بخش درباره زندگي امين فقيري، محمد كشاورز، طاهره ايبد، احمد اكبرپور، ابراهيم اميني و... هركدام شيراز را با نگاه خودشان روايت كرده‌اند. از مطالب خواندني اين بخش روايت يوكو فوجيموتو نويسنده ژاپني است كه با نثر شيرين خود به زبان فارسي از روزهاي تحصيل در دانشگاه شيراز مي‌گويد.

در بخش داستان نيز ابوتراب خسروي، مهدي جعفري و غلامحسين دهقان از جمله نويسندگاني هستند كه اين شهر را زمينه‌ي روايت داستان‌هايشان قرار داده‌اند. روايت‌هاي داستاني اين شماره نيز با چهار مطلب و تصوير از چهار دورهي تاريخي (بعد از اسلام تا دوران معاصر) نگاهي درگذر و اجمالي به شیراز جنت‌طراز دارد.

مطالب بخش روایتهای مستند هم از حال و هوای سفر به شيراز می‌گویند؛ از ديدني‌ها و حرفهها و گفت‌وگوهاي مردم. رشك بهشت تجربه‌هاي سفر به شيراز و آب ادلكن‌زده خاطرات يک توليدكننده عرقيجات و آبليمو از جمله مطالب خواندني اين بخش هستند.

داستان‌ها و روایت‌هایی از كامبيز درم‌بخش، اصغر عبداللهي، اختر اعتمادي، فرهاد حسن‌زاده، غلامرضا طريقي، الكساندر همن، ترور نوآ، حنيف قريشي، يودورا ولتي، ايان مك‌يوون، ويكتور ارافيف و... از دیگر مطالب این شماره است.

هشتادمين شماره‌ ماهنامه داستان همشهری در 262 صفحه با قیمت 7000 تومان از ابتداي شهريورماه در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 380022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha