همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست بروجرد از محکومیت دو نفر از متخلفین زیست‌ محیطی به شش ماه حبس تعزیری به علت تخلیه پسماند ویژه در اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

۶ماه حبس تعزیری برای متخلفان تخلیه پسماند در اراضی کشاورزی بروجرد

به گزارش مهر، مصطفی مصطفی‌وند گفت: پس از پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد دو نفر متخلف که اقدام به انتقال پسماندهای ویژه از استان‌های مجاور به بروجرد کرده و آنها را در اراضی کشاورزی تخلیه می‌کردند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی ادامه داد: پس از ارائه مستندات قانونی در این خصوص، متخلفین به مجازات شش ماه حبس تعزیری توسط مقام قضایی محکوم شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار داشت: متخلفین پس از حمل و انتقال محموله‌های پسماند ویژه صنعتی از سایر استان‌ها به بروجرد مبادرت به تخلیه پسماندها در اراضی کشاورزی می‌کردند و ظروف فلزی و پلی‌اتیلنی نگه‌داری پسماند را پس از تخلیه به کشاورزان منطقه برای استفاده‌های متعدد به فروش می‌رساندند.

مصطفی‌وند با اشاره به این که مواد ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند به صراحت موارد تخلف در زمینه پسماند خصوصا در خصوص حمل، تخلیه و خرید و فروش و نیز مخلوط کردن پسماند بدون مجوز را بیان کرده است، گفت: از تمامی دوست‌داران محیط زیست می‌خواهیم تخلفات زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

کد خبر 379958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha