یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

هشتمین فیلم اصغر فرهادی در مقام کارگردان و دومین تجربه بین‌المللی او پس از «گذشته» امروز دوشنبه ۳۰ مرداد (۲۱ اوت) با حضور ۲ بازیگر برنده اسکار در اسپانیا کلید می‌خورد.

سینما

به گزارش همشهري، نخستين و تنها فيلمساز ايراني برنده اسكار كه براي توليد فيلم تازه خود از مدت‌ها پيش در اسپانيا اقامت گزيده، كار پيش‌توليد را به پايان رساند و امروز «همه مي‌دانند» را مقابل دوربين مي‌برد. پنه‌لوپه كروز، خاوير باردم و ريكاردو دارين (بازيگر تحسين‌شده آرژانتيني) ستاره‌هاي اصلي فيلم هستند و براساس گزارش اختصاصي سايت فوتوگراماس اسپانيا، ادواردو فرناندز، الويرا مينگوئس، اينما كوئستا و خاوير كامارا ديگر نقش‌ها را ايفا مي‌كنند.

فرهادي كه به لطف بردن 2جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان با «جدايي نادر از سيمين» و «فروشنده» به يكي از مهم‌ترين سينماگران امروز جهان تبديل شده، همه مي‌دانند را براساس فيلمنامه‌اي از خودش مي‌سازد. فيلم داستان كابوس‌هاي يك زوج (كروز و دارين) را روايت مي‌كند كه دخترشان در يك جشن گم‌مي‌شود و همين ماجرا تمام اعضاي خانواده را گرد هم مي‌آورد. يكي از كساني كه در روند يافتن ردي از دختر مشاركت دارد، مردي است كه باردم نقش او را ايفا خواهد كرد.

فيلمنامه همه مي‌دانند را فرهادي به زبان فارسي نوشته و در بازنويسي آخرين نسخه ديويد تروبا، نويسنده و فيلمساز اسپانيايي (و برادر فرناندو تروبا، كارگردان برنده اسكار) با او همكاري كرده است. خوزه لوييس آلكان، آلبرتو ايگلسياس و سونيا گرانده به‌ترتيب مدير فيلمبرداري، آهنگساز و طراح صحنه و لباس پروژه هستند و در توليد اين تريلر روانشناسانه خانوادگي در كنار فرهادي حضور دارند. پروژه تا همين اواخر نام نداشت اما حدود يك هفته پيش سايت imdb از نام اسپانيولي آن رونمايي كرد: Todos lo Saben كه به فارسي مي‌شود: همه مي‌دانند.

هر چند نويسنده گزارش سايت فوتوگراماس اعلام كرده نام نهايي پروژه تازه فرهادي همين روزها معلوم مي‌شود اما به‌نظر مي‌رسد همه مي‌دانند نام قطعي آن است؛ فيلمي كه برادران نامدار آلمودووار در شركت خود توليدش مي‌كنند و الكساندر ماله-گي از فرانسه هم پس از 2همكاري پيشين با فرهادي، براي بار سوم كنار او قرار‌گرفته است.

کد خبر 379768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha