همشهری آنلاین: نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم ارائه لایحه وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های ادغام شده، تشکیل وزارتخانه‌های جدید را غیرقانونی خواند.

یوسف نژاد

به گزارش مهر، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۱۳۳ اظهار داشت: مطابق این اصل قانون اساسی تعداد وزارت خانه ها و حدود اختیارات آنها را قانون معین می کند.

وی افزود: ما ۲۲ وزارتخانه داشته ایم که در سال ۸۹، تصمیم گرفته شد تعدادی از آنها با هم ادغام شوند و قرار بود که ظرف مدت ۶ ماه پس از ادغام، لایحه حدود وظایف و اختیارات آنها به مجلس آورده شود که این کار انجام نشد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: بنابراین وقتی چنین کاری صورت نگرفته و در نظریه تفسیری شورای نگهبان نیز تأکید شده که هر گونه تغییر در وظایف و اختیارات قانونی باید به تصویب مجلس برسد، بنابراین الان هم همان ۲۲ وزارتخانه را داریم.

یوسف نژاد تصریح کرد: به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی یک مجموعه بی­مسما و بدون شناسنامه است، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نداریم و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز وجود ندارد و اساساً ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه اجرا نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این نماینده تأکیدکرد: اخطار شما وارد نیست؛ چون همان زمان ادغام وزارتخانه ها گفته شد که وظایف اینها در همدیگر ادغام شده است.

وی تصریح کرد: آنچه مجلس مهلت ۶ ماهه داده بود برای یک سری جابجایی ها میان وظایف بود، بنابراین به طور کلی هیچ فقدانی از جهت وظایف و اختیارات دستگاه های ادغام شده وجود ندارد.

لاريجاني در ادامه جلسه نيز تأكيد كرد: درباره وزارتخانه‌های ادغامی فقدی از نظر قانونی وجود ندارد اما درعین حال براساس قانون باید دولت ظرف 6 ماه لوایح حدود و اختیارات وزارتخانه‌های ادغامی را می‌داد که هنوز این کار را نکرده است. درخواست داریم که هرچه سریعتر دولت یه انجام این کار مبادرت ورزد.

کد خبر 379692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha