مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود خودروهای اختصاصی سرویس مدارس به چرخه خدمات‌رسانی خبر داد.

سرویس مدرسه

مازيار حسيني در حاشيه بازديد از خودروهاي جديد سرويس مدارس با بيان اين مطلب افزود: در يك دهه اخير مجموعه مديريت شهري تهران نسبت به ساماندهي سرويس مدارس شهر تهران حساسيت زيادي داشته و اين موضوع از اهميت ويژه‌اي براي معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران برخوردار است. وي با بيان اينكه با آغاز نيمه دوم سال رفت‌وآمد دانش‌آموزان هميشه يكي از دغدغه‌هاي والدين بوده، ادامه داد: تجربه‌هاي جهاني نشان مي‌دهد مسئولان و تصميم‌گيران به جهت ايمني كودكان در زمينه سرويس مدارس خودروهايي را انتخاب مي‌كنند كه هم از نظر شكل ظاهري و هم به لحاظ ايمني متفاوت باشند اما متأسفانه در كشور ما به چنين موضوعي به شكل تخصصي و ويژه توجه نشده است.

معاون شهردار تهران با تأكيد بر اينكه لازم است از خودروهاي استاندارد و ويژه براي سرويس مدارس استفاده شود، گفت: سال گذشته اين موضوع در دستور كار معاونت حمل‌ونقل و سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران قرار گرفت كه خوشبختانه امسال يكي از شركت‌هاي خصوصي معتبر سازمان تاكسيراني در اين زمينه پيشقدم شد و قرار است خودروهايي را به‌صورت ويژه تحت عنوان سرويس مدرسه وارد سيستم خدمات رساني شهر تهران كند. به گفته وي، در قدم نخست بين 100تا 150دستگاه از اين خودروها به‌عنوان سرويس مدارس مورد استفاده قرار مي‌گيرند و به‌تدريج اين خودروها جايگزين تمامي سرويس‌هاي مدارس موجود مي‌شوند.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران با بيان اينكه هيچ‌كسي نمي‌خواهد اتفاقات ناگواري كه در سال‌هاي گذشته درخصوص سرويس مدارس روي داده است، تكرار شود؛ يادآور شد: ارتقاي فرهنگ جابه جايي دانش‌آموزان از موضوعات مهم در حوزه فرهنگ ترافيك است كه بايد نسبت به آن حساسيت ويژه داشت. علاوه بر آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنها، رانندگان نيز بايد با فرهنگ صحيح مواجهه با دانش‌آموزان و سرويس مدرسه آشنايي كافي پيدا كنند.

به گفته وي بايد اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود كه همه خودروها با ديدن سرويس مدرسه با حساسيت لازم قوانين را اجرا كنند تا دانش‌آموزان ما از ايمني كامل در تردد برخوردار باشند. حسيني با اشاره به ورود برخي از خودروهاي شخصي فاقد كيفيت و ايمني به مبحث سرويس مدارس گفت: ورود خودروهاي شخصي به بحث سرويس مدارس يكي از موارد مهمي است كه بايد مديريت شود. وي با بيان اينكه سعي داريم طي رايزني با سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اين مشكل را حل كنيم، افزود: البته در اين زمينه انجمن اوليا و مربيان بايد همكاري بيشتري را با مجموعه معاونت حمل‌ونقل و سازمان تاكسيراني شهر تهران داشته باشند.

به گفته معاون ترافيك شهرداري تهران، از نظر حاكميتي و قانوني خودروهايي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، بايد به تأييد شهرداري تهران برسند و در اين زمينه به هيچ عنوان مصامحه نمي‌شود. مازيار حسيني گفت: خودرويي كه با مشخصات و شكل ويژه به‌عنوان سرويس مدارس فعاليت كند، براي عموم شهروندان شناخته خواهد شد و باعث مي‌شود تا نگراني والدين را نسبت به جابه‌جايي فرزندانشان بين خانه و مدرسه برطرف كند.

وي با بيان اينكه تمامي تلاش سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران اين است كه تا 20شهريورماه سال‌جاري هماهنگي‌هاي لازم اعم از عقد تفاهمنامه با سازمان‌هاي متولي و انجام ثبت نام در زمينه سرويس مدارس به اتمام برسد؛ تأكيد كرد: در خواست ما از مديران مدارس اين است تا مانورهايي را براي شناسايي مسيرهايي كه قرار است سرويس مدارس از آن مسيرها استفاده كنند؛ برگزار كنند چرا كه در 2هفته اول مهر ترافيك سنگين است و لازم است در اين حوزه آمادگي‌هاي لازم را بالا ببريم.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران يادآور شد: هر سال 30هزار خودرو درگير سرويس مدارس مي‌شوند كه برخي از اين خودروها فاقد كيفيت خدمات‌رساني هستند. به همين دليل سعي داريم در قدم اول خودروهايي كه داراي مشكلات زيادي هستند را ساماندهي كنيم و به‌تدريج خودروهاي استاندارد را در اين حوزه گسترش دهيم.

حسيني در انتهاي صحبت‌هاي خود با اشاره به خدمات مديريت شهري به مدارس استثنايي شهر تهران نيز بيان كرد: دانش‌آموزان استثنايي بايد بتوانند مانند ساير بچه‌ها تحصيل كرده و خدمات مورد نياز و استاندارد لازم را دريافت كنند. به گفته معاون شهردار تهران؛ مطابق سال‌هاي گذشته سرويس‌هاي خاصي به دانش‌آموزان استثنايي اعطا مي‌شود. امسال نيز به‌دنبال اين مسئله هستيم تا با افزايش ناوگان و استفاده از خودروهاي استاندارد به اين افراد خدمات رساني كنيم.

کد خبر 379557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha