نام بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر کرد و هم‌اکنون تابلوهای مربوط به این بزرگراه شرقی - غربی تهران در حال تعویض است.

نیایش

پس از آنكه آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني به ديار حق شتافت، نامگذاري يكي از معابر اصلي پايتخت به نام اين مرحوم در دستور كار كميته نامگذاري شوراي شهر تهران قرار گرفت. سرانجام پس از بررسي‌هاي لازم تغيير نام بزرگراه نيايش مطرح شد تا آنكه در سيصد و شصت و يكمين جلسه شوراي شهر تهران اين مسئله به تصويب رسيد.

حال قرار است كه روز جمعه طي مراسمي بزرگراه نيايش رسما به‌نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تغيير نام دهد. بر اين اساس به مناطقي كه بزرگراه نيايش از آنها عبور مي‌كند همچون منطقه2، ابلاغ شده تا نسبت به تعويض نام بزرگراه اقدام كنند كه البته اين مهم در حال تحقق است.

گفتني است طبق برنامه‌ريزي انجام شده روز جمعه مراسم تغيير نام با حضور شهردار تهران و خانواده مرحوم هاشمي برگزار مي‌شود و رسما بزرگراه نيايش به نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تغيير نام خواهد داد. روز گذشته محسن هاشمي نيز در آستانه برگزاري اين مراسم بابت اين موضوع تقدير كرد و گفت: از طرف خودم و خانواده از اين اقدام مديريت شهري تهران و به‌ويژه شخص دكتر قاليباف تشكر مي‌كنم كه تصميم گرفتند در دوره مديريت شهري‌شان اين نامگذاري را انجام دهند.

عضو منتخب شوراي پنجم شهر تهران با اشاره به اينكه شوراي شهر از ابتدا نسبت به نامگذاري بزرگراهي از شهر تهران به نام مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نظر مثبت داشتند، تصريح كرد: در اين زمينه بحث‌هاي كارشناسي در شوراي چهارم انجام و جلسات متعددي نيز برگزار شد و در نهايت در كميسيون نامگذاري اين فوريت راي آورد و سپس به شهرداري تهران نيز ابلاغ شد.

کد خبر 379469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha