مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح و بهره‌برداری ۱۰سالن سینمایی به ظرفیت ۱۳۰۰نفر در باغ کتاب تهران خبر داد و گفت: به‌زودی این پردیس سینمایی در قالب ۱۰سالن سینمایی که در مدت ۳‌ماه به‌صورت جهادی ساخته شده با حضور شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

سالن سینما

عليرضا جعفري با اشاره به اينكه سالن اصلي پرديس سينمايي باغ‌كتاب با دوكاربري سينما و تئاتر است، بيان داشت: اين سالن با ظرفيت480نفر به ارائه خدمات به شهروندان مي‌پردازد. وي با اشاره به اينكه دومين پرده سينمايي بزرگ كشور در سالن اصلي سينما و تئاتر باغ كتاب است، گفت: با توجه به تعداد سالن‌هاي سينمايي و وجود آمفي‌تئاتر، امكان پخش و اجراي چندين فيلم و تئاتر به‌طور همزمان در اين مجموعه وجود دارد.

جعفري افزود: در سالن‌هاي اين مجموعه از آخرين استاندارد‌هاي سينمايي استفاده شده و سالن اصلي آن به‌صورت چندمنظوره (سينمايي، آمفي‌تئاتر، اجراي موسيقي و....) مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه باغ كتاب قطب فرهنگي قوي براي شهر تهران محسوب مي‌شود، گفت: موقعيت، امكانات و نوع طراحي سالن‌هاي سينمايي اين مجموعه، آن را تبديل به مركز سينمايي براي جشنواره كودك و نوجوان خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه سالن‌هاي سينما و سينماتئاتر در بلوك c باغ كتاب در 4طبقه شامل لژ به متراژ 76مترمربع، سالن همكف به متراژ 522مترمربع و سن سالن به متراژ 400مترمربع است، گفت: اتاق گريم و كارگرداني انتهاي سن به متراژ 146مترمربع و يك باب انباري زير سكوهاي سالن به متراژ 191مترمربع از ديگر بخش‌هاي اين مجموعه است.

جعفري با بيان اينكه سالن شماره 2واقع در تراز يك داراي 193صندلي است، بيان داشت: سالني به متراژ 258مترمربع و اتاق فرماني به متراژ 23مترمربع ازجمله بخش‌هاي اين سالن به‌شمار مي‌آيد. وي با اشاره به اينكه سالن شماره 3، 4، 5و 6به‌ترتيب داراي 50، 30، 29و 23صندلي است، افزود: فضاي حدود 10متر جهت گيشه نيز در فضاي عمومي طبقه همكف بلوك c قرار دارد.

مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در ادامه به تشريح برخي خدمات فرهنگي، هنري و علمي در باغ كتاب تهران اشاره كرد و گفت: در باغ كتاب تهران مجموعه‌هاي مختلف جهت فعاليت‌هاي علمي براي كودكان 8تا 12ساله و همچنين 12تا 18ساله، اختصاص يافته است و كودكان و نوجوانان مي‌توانند در باغ علم به برخي فعاليت‌هاي مبتني بر علوم فيزيك، شيمي، ‌مكانيك و زيست بپردازند. جعفري به باشگاه‌هاي آموزشي و آكادميك در اين مجموعه اشاره كرد و گفت: باغ كتاب تهران فضايي را براي ايجاد خلاقيت در بين كودكان و نوجوانان فراهم كرده است.

به گفته مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران بزرگ‌ترين كتابفروشي جهان با زيربناي 14هزار مترمربع و مشتمل بر كتاب‌هاي بزرگسالان، كودكان و نوجوانان در باغ كتاب تهران است. وي تصريح كرد: بزرگ‌ترين بام سبز ايران به مساحت 23هزار مترمربع براي تفريح و فرهنگسازي مخاطبان در باغ‌ كتاب تهران ايجاد شده است.

باغ كتاب تهران كه به همت شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در تيرماه سال‌جاري راه‌اندازي شده است، از قابليت‌هاي بسياري ازجمله جايگزيني براي نمايشگاه بين‌المللي در عرصه تخصصي كتاب، ايفاي نقش به‌عنوان هماهنگ‌كننده در فرايند توليد و نشر كتاب و ارتقاي استانداردهاي توليد و نشر، ترويج نوآوري‌ها و فناوري‌هاي حوزه نشر، دسترسي مخاطبان بين‌المللي به منابع اسلام، ايران و انقلاب اسلامي و منابع خارجي برخوردار است. جانمايي فضاهاي مختلف با كاربردهاي مختلف و متنوع ازجمله گالري و برگزاري نمايشگاه‌هاي موقت با موضوعات متنوع و تخصصي و ايجاد كافي‌شاپ و فروشگاه‌هاي مختلف براي فروش محصولات فرهنگي و... در باغ كتاب باعث جلب مخاطبان بيشتر از هر گروه سني و با هر جنسيت و با هر تفكري مي‌شود. همچنين باغ‌كتاب مي‌تواند انواع خدمات را در حوزه تمامي رسانه‌ها با انواع مدياها (كتاب، سي‌دي، دي‌وي‌دي، اينترنت و...) به مخاطبان خود ارائه دهد.

کد خبر 379399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha