سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

«خرید یک ماشین عالی از مارک BMW مدل ۲۰۱۸، رنگ مشکی متالیک، فول‌آپشن، شاسی‌بلند. مانند ایکس ۶ یا ایکس ۵ که رینگ‌هایش را برم از خیابان امیرکبیر بخرم و بهترین رینگ حاضر را بندازم براش. ماشین باید همیشه تمیز و پولیش خورده باشه؛ طوری که عکس آدم توش بیفته.»

متهم

اين بخشي از آرزوهايي است كه مرد جوان قصد داشت با سرقت به آن برسد. او كه همه آرزوهايش را در دفتري نوشته بود، پس از دستبرد به يك ساختمان اداري به همراه ديگر همدستش دستگير و راهي زندان شد.آخرين سرقت سارق خيال‌پرداز و همدستش 23تيرماه رقم خورد. آنها كه يك ساختمان اداري در منطقه ستارخان را هدف گرفته بودند، شبانه و با شكستن قفل در، وارد آنجا شدند و به 4واحد آپارتماني كه مطب پزشكي، آرايشگاه زنانه، آتليه عكاسي و استوديوي صدا بودند، دستبرد زدند.

وقتي ماجراي اين سرقت به پليس گزارش شد، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارقان شروع شد. تيمي از كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران وارد عمل شدند و در بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته به نخستين سرنخ‌ها دست يافتند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه 2سارق پس از ورود به ساختمان و سرقت از واحدهاي تجاري، اموال مسروقه را به يك خودروي سواري قهوه‌اي منتقل كرده و از آنجا گريخته‌اند.

با سرنخ‌هايي كه در اختيار پليس قرار گرفته بود، يكي از سارقان شناسايي شد. او جواني 32ساله به نام محمد بود كه پيش از اين هم به جرم سرقت دستگير و راهي زندان شده بود. مخفيگاه مرد جوان در خيابان دماوند شناسايي شد و مأموران با ورود به آنجا محمد را به همراه همدستش كه جواني به نام بابك بود، دستگير كردند.

در بازرسي مخفيگاه متهمان مقدار زيادي اموال مسروقه ازجمله تجهيزات عكاسي، فيلمبرداري، تجهيزات استوديوي صدا و لوازم پزشكي و.... كشف و مشخص شد كه سارقان برخي از اموال را نيز به 2مالخر در چهارراه وليعصر فروخته‌اند كه هر دوي آنها دستگير و اموال مسروقه از مغازه‌هايشان كشف شد.

  • دفتر رازگشا

زماني كه كارآگاهان سرگرم بازرسي مخفيگاه دزدان بودند تعدادي سررسيد پيدا كردند كه در آنها اطلاعات جالبي يادداشت شده بود. محمد (سارق اصلي) در يكي از سررسيدها با دقت تمام درباره سرقت‌هايش نوشته بود. اينكه از كجا، چه اموالي را سرقت كرده و حتي آنها را با چه قيمتي فروخته و چقدر پول به‌دست آورده است. اين مرد جوان در دفترچه دوم، براي خودش هدفگذاري كرده بود. او تعدادي از آرزوهايش را نوشته بود تا با انجام سرقت بتواند آنها را عملي كند.

هدف شماره يك او از اين قرار بود: «براي خود كاري پردرآمد و عالي كه با شرايط روحي و رواني من هماهنگ باشد، پيدا كنم تا بتوانم هر قدر كه مي‌خواهم پول در بياورم؛ به‌طور مثال يك تاجر زعفران خوب شوم.» هدف دوم: «گرفتن يك شركت فوق‌العاده عالي و منشي خانم و عرضه مستقيم زعفران درجه يك در سراسر كشور و جهان با مارك خودم.» هدف سوم:

«براي زندگي يك دختر زيبا پيدا كنم؛ به‌نام خودم يك دستگاه آپارتمان در شمال تهران خريداري كنم؛ تمام امكانات رو در آن آماده كنم تا بتونم هفته‌اي يك يا دو بار اونجا برم. به زندگي اين همسرم هم برسم و براي اون چيزي كم نذارم تا در آرامش كامل بچه‌هايم رو بزرگ كنه»‌ و «يك حساب بانكي بسيار پرپول داشته باشم. هميشه در حسابم بالاي 10ميليارد پول نقد در حال جابه‌جايي باشه تا بتونم در امنيت كامل زندگي كنم و حالم هميشه خوب باشه.»

مرد سارق در انتهاي اهدافش نيز نوشته بود: «يارب نظر لطف تو برنگردد!!! الهي شكر براي همه‌‌چيز خداي من!!!!» با اين حال جوان سارق نه‌تنها به اهدافش نرسيد كه با كشف اين سررسيدها راز ديگر سرقت‌هايش فاش و تعداد ديگري از مراكز و اماكن تجاري كه توسط او هدف سرقت قرار گرفته بودند، شناسايي شد. به گفته سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، تحقيقات براي شناسايي ديگر سرقت‌هاي اين مرد و همدستش ادامه دارد.

کد خبر 379366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha