همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناو موشک انداز سپر به ناوگان شمال نداجا طی سال جاری خبر داد.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در مراسم استقبال از ناوگروه اعزامی نداجا به مسابقات جام دریا 2017 روسیه بیان داشت: این ناو موشک انداز طی سال جاری به ناوگان شمال الحاق می شود و در ناوگان جنوب هم ، الحاق ناو و زیردریایی تا پایان سال را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اعزام ناوگروه به مسابقات ارتش های جهان جام دریا اظهار کرد: این ناوگروه برای نخستین بار به این مسابقات اعزام شده بود که سال گذشته فقط تیم غواصی در مسابقات حضور یافته بود .

دریادار سیاری افزود: این ناوگروه متشکل از دو فروند ناو موشک انداز جمهوری اسلامی ایران پیکان و جوشن از 25 روز پیش به مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان اعزام و تیم غواصی نیروی دریایی هم به کشور روسیه اعزام شد.

وی با اشاره به نخستین حضور ناوگروه اعزامی در این دوره از مسابقات جام دریا تصریح کرد: با وجود نخستین حضور دلاورمردان نیروی دریایی در مسابقات جام دریا و عدم آشنایی کافی با شرایط مسابقات ، این دلاورمردان با غیرتی که به خرج دادند، توانستند هم در مسابقات غواصی کشور روسیه و هم در مسابقات جام دریا ، مقام دوم مسابقات را از آن خود کنند .

دریادار سیاری تاکید کرد: این مقام به دست آمده بسیار هم مناسب و مطلوب است و دلاورمردان نیروی دریایی قطعا سطح این افتخارات را در مسابقات آینده افزایش خواهند داد.

وی با اشاره به حضور بسیاری از کشورهای منطقه و فرامنطقه در مسابقات جام دریا گفت: دلاورمردان نیروی دریایی ارتش توانستند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور توانمند ، مقتدر و موثر در ابعاد مختلف سازندگی ، آمادگی جسمانی نیروهای نظامی، دانش، مهارت ، توانمندی و تخصص معرفی کرده و توانمندی های خود را به نمایش بگذارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهداف حضور نداجا در این مسابقات تصریح کرد: شرکت در این مسابقات به عنوان یک کشور مقتدر و تاثیرگذار در منطقه ، نمایش توانمندی های خاص ایران برای حفظ و توسعه امنیت پایدار دریای خزر ، انتقال پیام صلح و دوستی و ارزش های انقلاب اسلامی به کشورهای شرکت کننده در این مسابقات از جمله اهداف حضور نیروی دریایی ارتش در مسابقات جام دریا بود.

وی تاکید کرد: نشان دادن توانمندی ساخت تجهیزات نظامی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در گذشته وجود نداشته و این توانمندی در 2 دهه گذشته و به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده ، مهمترین هدف حضور در این مسابقات است.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر به استان گیلان روز گذشته (دوشنبه) از مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت بازدید کرد.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان، دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.

فرماندهی منطقه چهارم نداجا نیز در شهرستان بندرانزلی مستقر است.

کد خبر 379352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha