همشهری آنلاین: رئیس مجلس در پاسخ به تذکری گفت: امروز آقای ربیعی بود که گفته در راه مجلس تصادف کرده و نتوانسته در مجلس حضور بیابد، پارلمان نمی‌تواند معلق باشد و کار خود را انجام ندهد.

به گزارش تسنيم،‌ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه مجلس که به بررسی کلیات کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور دوازدهم اختصاص داشت، با استناد به اصل 133 قانون اساسی، طی اخطاری گفت: آنچه در قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس ذکر شده، حجت است.

وی ادامه داد: طبق ماده 204 آئین‌نامه داخلی مجلس و اصل یکصد و سی و سه قانون اساسی، رئیس‌جمهور باید کل کابینه را به مجلس معرفی کند که در وزرای پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور به پارلمان نام وزیر علوم ذکر نشده است.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور در دفاعی که از افراد معرفی شده به مجلس دارند، توضیحی درباره علت مشخص نبودن وزیر پیشنهادی علوم ارائه کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: طبق اصل یکصد و ششم قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور می‌تواند بخشی از وزرا را به مجلس معرفی نکند.

وی ادامه داد: اگر به طور مثال یکی از وزرا سکته کرد و خدای ناکرده فوت کرد که نمونه‌اش امروز آقای ربیعی بود که گفته در راه مجلس تصادف کرده و نتوانسته در مجلس حضور بیابد، پارلمان نمی‌تواند معلق باشد و کار خود را انجام ندهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید تفسیر شورای نگهبان در این مورد را نیز بخواهیم، البته نظر بنده این است که رئیس‌جمهور می‌توانست نام وزیر علوم را در نامه‌ای که به مجلس ارائه کرده بود نیاورد.

کد خبر 379311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha