مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ثابت ماندن سطح هورمون استرس در طول روز، با بروز مشکلات مزمن برای سلامتی همراه است.

استرس

به گزارش ایسنا به نقل ازهلث دی نیوز، پزشکان با بیان اینکه به طور طبیعی سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس باید در طول روز تغییر کند اظهار داشتند: سطح یکنواخت این هورمون در طول روز در بدن با بروز مشکلات جسمی همچون التهاب، چاقی و سرطان همراه است.

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: سطح کورتیزول در بدن به طور طبیعی در هنگام صبح بالاست و بعد از ظهر کاهش می‌یابد. به این ترتیب، نبود این چرخه یا عدم تغییر در سطح هورمون استرس با پیامدهای منفی برای سلامتی توام است.

پزشکان بر این باورند که استرس مزمن می‌تواند علت تغییر اندک یا عدم تغییر در سطح هورمون کورتیزول باشد.

در این بررسی متخصصان آمریکایی به بازبینی نتایج ۸۰ مطالعه پرداختند و به طور خاص ۱۲ مشکل جسمی مورد مطالعه قرار گرفت که در نهایت مشخص شد ۱۰ مشکل جسمی با عدم تغییر در سطح هورمون کورتیزول ارتباط دارند.

همچنین در حالیکه التهاب و عدم عملکرد صحیح سیستم ایمنی، بیشترین ارتباط را با این عدم تغییر در سطح هورمون استرس دارند اما در عین حال احساس خستگی، افسردگی، سرطان و چاقی در تمامی افرادی که سطح کورتیزولِ بدن آنان ثابت است به مراتب شدیدتر است.

کد خبر 379128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha