شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

خبر > از ۲۴ تا ۲۸ مرداد ۹۶ به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انواع عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها با طراحان، تولیدکنندگان و علاقه‌مندان خود جمع شدند و در مرکز آفرینش‌های‌ فرهنگی‌هنری کانون جشنی برپا کردند.

دوچرخه شماره ۸۸۸

با توجه به اطلاعات منتشرشده، از دبير جشنواره مي‌پرسيم كه اين جشنواره خيلي جدي و تخصصي به‌نظر مي‌رسد. چه بخش‌ها يا فعاليت‌هاي جذابي براي مخاطبان كودك و نوجوان تدارك ديده‌ايد؟ دبير جشنواره در پاسخ مي‌گويد:

«جشنواره بخش‌هاي متنوعي دارد. هم فرصتي براي عرضه‌ي انواع اسباب‌بازي فراهم مي‌كند، هم امكان بحث و گفت‌وگوي علمي و كاربردي را از نظر دور نداشته است، هم زمينه‌ي گفت‌وگو و آشنايي توليدكنندگان و سرمايه‌گذاران را با طراحان اسباب‌بازي ايجاد مي‌كند، هم بخش مسابقه دارد و هم كارگاه‌ها و غرفه‌هاي مشاوره.

اما در كنار همه‌ي اين‌ها لذت‌بردن كودكان و نوجوانان را هم از ياد نبرده است. كودكان و نوجوانان مي‌توانند در بخش‌ بازي‌هاي ايراني با دوستان يا اعضاي خانواده لحظه‌هاي خاطره‌انگيزي را تجربه كنند و مشغول بازي‌هايي بشوند كه معمولاً در زندگي آپارتماني فرصت آن را ندارند.

علاوه براين، امسال در نمايشگاه بخشي به‌نام محله‌ي اسباب‌بازي در نظر گرفته‌ايم كه در آن دوستداران اسباب‌بازي با نحوه‌ي ساخت عروسك‌ها و اسباب‌بازي‌هاي ساده آشنا مي‌شوند، خودشان مي‌توانند ساخت اسباب‌بازي يا عروسك را تجربه كنند و مي‌توانند با متخصصان درباره‌ي اسباب‌بازي به گفت‌و‌گو بپردازند.

انواع عروسك‌هاي بومي و محلي هم در جشنواره عرضه مي‌شود كه آن‌ها هم داستان خودشان را دارند و خوب است نوجوان‌ها، مخصوصاً نوجوان‌هايي كه به قصه‌نويسي علاقه دارند، به اين بخش توجه كنند كه سوژه‌هاي خوبي براي قصه‌پردازي و پرورش قوه‌ي تخيل به آن‌ها مي‌دهد.» 

به گفته‌ي مسئولان جشنواره، در اين دوره به غرفه‌‌هايي که بار فرهنگي بيش‌تر دارند توجه خواهد داشت و از سوي ديگر غرفه‌ي خدمات مشاوره قرار است فرصتي را براي والدين و مربيان فراهم کند تا بدانند براي آموزش‌هاي اجتماعي و... از چه اسباب‌بازي‌ها و يا بازي‌هايي بهره ببرند.

اميرحسن سلام‌زاده، دبير كميته‌ي علمي جشنواره نيز خبر از برگزاري شش نشست علمي در سومين جشنواره‌ي ملي اسباب‌بازي داد.

بر اين اساس «شرکت‌هاي نوآور»، «طراحي، ايده‌پردازي و زيبايي‌شناسي محصول در صنعت اسباب‌بازي»، «راهکار توليد اسباب‌بازي با رويکرد اقتصادي»، «اسباب‌بازي و فرهنگ» و«فرصت‌هاي توليد برترين‌» عنوان برخي از اين نشست‌هاست.

در اين جشنواره علاوه بر نشست‌ها، كارگاه‌هاي تخصصي و عمومي هم برگزار مي‌شود كه به گفته‌ي سلام‌زاده: «دوره‌ي آموزشي کاوشگر، کارگاه طراحي و آماده‌‌سازي يک عروسک و کارگاه‌ اسباب‌بازي خلاق، کارگاه‌هاي عمومي جشنواره هستند كه علاقه‌مندان کودک و نوجوان نيز مي‌توانند در آن‌ها حضور پيدا كنند.»

ساعت فعاليت جشنواره از 14 تا 22 بود و مركز آفرينش‌هاي فرهنگي‌هنري كانون در خيابان حجاب قرار دارد.

 

 


عكس: محمود اعتمادي

 

کد خبر 379122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha