جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

یک هفته پس از فروکش کردن ماجرای لغو کنسرت در قوچان و در شرایطی که به نظر می‌رسید اوضاع با بازگشت ناظری‌ها به این شهر خراسان رضوی به حالت عادی بازمی‌گردد، اظهار نظر دادستان کل کشور درباره برخوردهای دوگانه قوه قضاییه ماجرا را وارد مرحله‌ای تازه کرد.

موسیقی

به گزارش همشهري، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری اواخر هفته گذشته در پایان همایش دادستان‌های مراکز استان بر یکسان‌سازی رویه‌های برخورد با برخی مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: «دوگانه برخورد کردن با یک موضوع در مقوله‌هاي فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری کنسرت‌ها مناسب و زیبنده دستگاه قضایی نیست و دادستان‌های محترم پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه کنند.»

اين جمله‌ها در حالي بر زبان دادستان كل كشور جاري شد كه روابط عمومي دادستاني حدود 10 روز پيش اطلاعيه‌اي صادر و در آن از اقدام دادستان قوچان در لغو برنامه استاد شهرام ناظري و فرزندش حافظ در يكي از تالارهاي اين شهر حمايت كرده بود. هرچند دليل لغو كنسرت ناظري‌ها ايمن نبودن محل پيش‌بيني‌شده و لزوم انتخاب و معرفي سالني اعلام شده بود كه گنجايش تعداد حاضران در كنسرت را داشته و در عين حال امن و مناسب باشد.

كنسرت شاهنامه‌خوانی آواز پارسی، افسانه و مهر به خوانندگي شهرام و حافظ ناظري كه قرار بود نخستين‌بار روز 6 مرداد در سالن ورزشي كارگران قوچان برگزار شود، به دستور دادستان اين شهر به دليل ايمن نبودن سالن محل برگزاري لغو شد. گفته مي‌شود برنامه‌ريزان كنسرت براي يك سالن 800 نفري حدود 2 هزار بليت فروخته بودند و دادستان هم اعلام كرده بود نمي‌توان در اين سالن ايمني و جان تماشاگران را تضمين كرد.

درپي حاشيه‌هاي لغو كنسرت آواز پارسي، معاون هنري وزير ارشاد وعده داد اين برنامه در آينده نزديك در قوچان برگزار خواهد شد. در عين حال، استاد موسيقي ايراني و فرزندش اجراي اول برنامه خود را هفته گذشته در تالار بزرگ كشور در تهران روي صحنه بردند.استقبال بسيار خوب دوستداران موسيقي از 4 شب اجراي كنسرت باعث شد اين برنامه با تغيير محل برگزاري به كاخ نياوران، براي شهريورماه تمديد شود.

کد خبر 378902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha