همشهری آنلاین: رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو، لیست داروهای ممنوعه در اعزام حجاج به سرزمین وحی را اعلام کرد.

به گزارش ايسنا، دکتر یسنا به‌منش با اشاره به برخی داروهای ممنوعه در سفر به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: در سفر به برخی کشورها مانند عربستان و امارات متحده شامل دبی، شارژه و ابوظبی همراه داشتن برخی داروها به خصوص آرام بخش‌ها ممنوع است.

وی با بیان اینکه بر این اساس همراه داشتن داروهای آرامبخش مانند دیازپام، اگزازپام، لورازپام و برخی مسکن‌های حاوی کدئین مانند استامینوفن‌کدئین، اکسپکتورانت‌کدئین و روانگردان‌ها بر اساس قوانین کشور عربستان و امارات متحده عربی جرم محسوب می‌شود، افزود: بنابراین مسافران باید مراقب باشند در صورتیکه این داروهای ممنوعه را در سفر به این کشورها همراه خود داشته باشند، مجازات سنگینی در انتظار آنها است.

به‌منش با اشاره به ایام حج تمتع، گفت: به همه مسافران و حجاج توصیه می‌کنم که در سفر به عربستان و امارات متحده عربی این داروها را به همراه نداشته باشند. البته در صورتیکه فرد حتما باید این داروها را مصرف کند، لازم است که نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشد و یا پیش از سفر این موضوع را با پزشک مطرح کرده تا پزشک برایش داروهای جایگزین تجویز کند.

کد خبر 378785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha