همشهری آنلاین: با تداوم بحران در شهر مراوی جزیره میندانائو در جنوب فیلیپین، رئیس جمهوری این کشور از کنگره خواست با استخدام ۲۰ هزار سرباز دیگر درارتش برای مقابله با تروریست‌ها موافقت کند.

 دولت فیلیپین خواستار جذب ۲۰ هزار سرباز برای مقابله با تروریست ها شد

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، «رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین در پی تداوم حضور گروه های تروریستی وابسته به داعش در شهر «مراوی» جزیره
«میندانائو» در جنوب این کشور، خواستار موافقت کنگره با استخدام 20 هزار سرباز شد.

سخنگوی رئیس جمهوری فیلیپین این درخواست را بخشی از تدابیر امنیتی شدید دولت مانیل برای حفاظت از مناطق مورد تهدید توصیف کرد.

به گزارش فرانس پرس، ارتش فیلیپین با دارا بودن 125 هزار نیرو با تهدیدات امنیتی پرشماری از جمله گروه های وابسته به داعش، چریک های کمونیست پراکنده در سراسر این کشور و اختلافات ارضی با چین در دریای چین جنوبی روبه‌رو است.

این در حالی است که ارتش این کشور با 10 جنگنده و ناوگان دریایی متشکل از کشتی های دست دوم، در ردیف ضعیف ترین کشورهای منطقه به لحاظ تجهیزات قرار دارد.

درگیری های بیش از دو ماه اخیر ارتش با گروه تروریستی مائوته که با داعش اعلام بیعت کرده، تاکنون حدود 700 کشته برجای گذاشته و سرنوشت 295 نفر نیز نامعلوم است.

همچنین در نتیجه بحران مراوی بیش از 220 هزار نفر از مردم این شهر آواره شده اند.

با اشغال بخش هایی از شهر مراوی توسط گروه های تروریستی 'مائوته' و 'ابوسیاف' در دوم خرداد سال جاری، دولت فیلیپین برای 60 روز حکومت نظامی اعلام کرد که با انقضای آن در ماه اخیر برای یک دوره 60 روزه دیگر تمدید شد.

دوترته پیشتر اعلام کرده بود که حدود 300 شهروند این کشور همچنان در اسارت تروریست ها قرا دارند که این امر شرایط حمله و تنگ تر کردن حلقه محاصره را با مشکل روبه رو کرده است.

کد خبر 378712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha