رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران از طرح دولت برای تسری نظارت این نهاد بر صندوق‌های بازنشستگی خبر داد و گفت: این ایده در مجمع عمومی بیمه مرکزی مطرح شد تا بیمه مرکزی نقش تنظیم‌کننده و ناظر (رگولاتوری) را برای صندوق‌های بازنشستگی ایفا کند.

به گزارش ايرنا، عبدالناصر همتي، با بيان اينكه اكنون نظارتي بر صندوق‌هاي بازنشستگي وجود ندارد و اين موضوع آينده آنها را با مخاطره روبه‌رو مي‌كند، افزود: مي‌توان از صندوق‌هاي بازنشستگي اختياري در قالب بيمه زندگي آغاز كرد و اين نظارت را تسري داد. همتي با بيان اينكه اين كار بايد با همكاري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و وزارت امور اقتصادي و دارايي انجام شود،

افزود: اگر نياز به قانون داشته باشد، لايحه‌اي براي آن تهيه مي‌شود وگرنه در قالب مصوبه دولت پيگيري خواهد شد. وي با تأكيد بر اينكه بيمه شخص ثالث از مرحله بحران خارج شده، نسبت به نرخ‌شكني شركت‌هاي بيمه در پذيرش بيمه‌هاي مسئوليت و همچنين ريسك بيمه‌هاي درمان به‌دليل افزايش تعرفه خدمات درماني در سال‌هاي 93و 94هشدار داد و افزود:

در رشته مسئوليت رقابت‌ها ناسالم بوده و نرخ‌ها غيرفني شده است. رئيس‌كل بيمه مركزي درباره صدور بيمه‌نامه‌هاي يك هفته‌اي براي خودروهاي صفر كيلومتر هم اظهار كرد: قرار بود اگر خودروسازان همكاري لازم را در حوزه صدور بيمه نامه شخص ثالث نداشته باشند، بيمه نامه يك هفته‌اي صادر كنيم ولي همكاري لازم صورت گرفت و البته هنوز اين پيشنهاد پابرجاست و اگر مشكلي پيش آيد، اجرايي مي‌شود.

کد خبر 378621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha