شهردار تهران در آیین اختتامیه ششمین جشنواره فیلم شهر که با حضور جمع کثیری از اهالی هنر و سینما در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد از ایفای نقش مؤثر هنرمندان و اهالی فرهنگ در مقابله با سختی‌های زندگی شهری ابراز خوشحالی کرد.

محمدباقر قاليباف با بيان اينكه به‌عنوان يك خدمتگزار در مجموعه مديريت شهري از آغاز فعاليت، مبناي كار خود را بر رويكرد فرهنگي و اجتماعي در شهرداري گذاشته است، گفت: امروز خداوند بزرگ را شاكرم كه در زيرساخت‌هاي فرهنگي و هنري شهر تهران به رشد چشمگيري دست پيدا كرده‌ايم و طي يك دهه اخير اتفاقات قابل توجهي از مقياس محله گرفته تا ملي و جهاني در تهران رخ داده است. قاليباف از لزوم ترويج خصلت‌هايي همچون مدارا، مروت و كرامت سخن گفت و ارتقاي كيفيت زندگي را بيش از هرچيز نيازمند روح لطيف و فهم بالا دانست.

شهردار تهران گفت: بدون شك امروز نه در كلانشهر تهران بلكه در همه كلانشهرهاي دنيا كم وزياد آسيب‌ها و مشكلاتي مانند فقر، بيكاري، حاشيه‌نشيني، اعتياد و ديگر چالش‌ها وجود دارد كه بخش اعظم آنها ريشه در فقر فرهنگي و محروميت اجتماعي دارد، براي حل اين موارد هنر و هنرمند است كه مي‌تواند با اثر خودش جهان را زيباتر و انسان را داناتر كند.

وي به توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي در پايتخت اشاره كرد و گفت: اگر به تعداد صندلي‌هاي سينما، سالن‌هاي تئاتر، سالن‌هاي نمايشي و آييني، مراكز فرهنگي محله‌ها، كتابخانه‌ها و ساير زيرساخت‌هاي فرهنگي نگاه كنيد، مشاهده خواهيد كرد كه از سطح و مقياس محله تا مقياس ملي و جهاني اتفاقات قابل توجهي در شهر تهران رخ داده است. به‌عنوان نمونه در عرصه كتاب تا پيش از اين تنها 75كتابخانه در تهران وجود داشت اما از 75كتابخانه به 400 كتابخانه رسيده‌ايم كه از اين تعداد 75كتابخانه شبانه‌روزي است. ضمن اينكه اخيرا باغ كتاب نيز افتتاح شده است كه ابعاد جهاني دارد.

شهردار تهران در عين حالي‌كه از افزايش چند ده هزار صندلي و زيرساخت در حوزه سينما و تئاتر سخن گفت اما به اين نكته هم اذعان كرد كه اين ميزان توسعه به‌معناي تأمين همه نيازها نيست بلكه بضاعت و توان مديريت شهري با توجه به همه كاستي‌هايي كه با آن مواجه بوده است بيش از اين نبود.

بنابراين گزارش، بخشي از مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم شهر اختصاص به گراميداشت ژاله علو، هنرمند پيشكسوت عرصه هنر و بازيگري داشت به همين مناسبت محمدباقر قاليباف درسخناني گفت: بدون شك اين چهره‌ها سرمايه‌هاي بزرگ جامعه ما هستند. امروز دنيا، ملت و جامعه ما را به فرهنگ و هنر مي‌شناسد و ما به اين فرهنگ و هنر مي‌باليم. خانم ژاله علو نيز از بزرگاني است كه از متولدين دهه40 تا نوجوانان دهه80 با صداي ايشان آشنا هستند و براي همه ما نقش مادري دارند چرا كه همه از اين صدا لذت مي‌برند و مايه افتخار هستند.

کد خبر 378527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha