دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

همزمان با آغاز ماراتن نیمه دوم تابستان از روز پس از تحلیف، طرح تابستانه فروش کتاب با تخفیف برای همه خریداران در ۳۱ استان سراسر ایران کلید خورد تا رونق بار دیگر به بازار کتاب و نشر بازگردد.

کتاب

به گزارش همشهري، در شرايطي كه زمزمه‌هاي معرفي‌شدن سيدعباس صالحي براي در اختيار گرفتن پست وزارت ارشاد به مجلس به گوش مي‌رسد، معاونت فرهنگي تحت مديريت او طرح تابستانه كتاب را با شعار «اين چنين دوست كتاب است از او دست مدار» با مشاركت بيش از 800كتابفروشي آغاز كرده است.

سهم مراكز استان از 828 كتابفروشي عضو طرح 631 كتابفروشي است و 197 كتابفروشي از شهرستان‌ها هم در آن مشاركت كرده‌اند. استان‌هاي تهران با 151، اصفهان با 98 و قم با 94 كتابفروشي بيشترين مشاركت را در اين طرح داشته‌اند.

  • خوراك ارزان جان

طرح تابستانه كتاب از اين قرار است كه علاقه‌مندان و خريداران كتاب مي‌توانند با همراه داشتن كارت ملي تا 5شهريور در مراكز استان و تا 15شهريور در شهرستان‌ها به كتابفروشي‌‌هاي تأييدشده مراجعه و از تخفيف 20تا 25درصدي خريد كتاب استفاده كنند. سقف خريد براي هر نفر 100هزار تومان خواهد بود و مي‌توان با استفاده از اپليكيشن كتابفروشي، كتابفروشي‌هاي سطح شهر را روي نقشه نشان كرد و مسيري بهتر و راحت‌تر براي رسيدن به آنها برگزيد.

علاقه‌مندان با همين اپليكيشن مي‌توانند شماره تماس و نشاني كتابفروشي‌هاي داراي مجوز را در اختيار داشته باشند. علاوه بر دريافت و ذخيره اين اپليكيشن از پايگاه رسمي ketab.ir، فهرست تمام كتابفروشي‌هاي عضو طرح تابستانه كتاب در 4گوشه ايران هم در همين پايگاه دردسترس است.

  • عيد گذشته، تابستان امسال

براي يافتن نشانه موفقيت طرح تابستانه كتاب بايد تا شب عيد گذشته عقب برويم و برسيم به پنجمين گام از تخصيص يارانه نشر به مردم از مسير كتابفروشي‌ها كه در قالب طرح عيدانه كتاب با شعار «امسال هم كتاب عيدي دهيم» از نيمه اسفند 95تا نيمه فروردين 96در بيش از 700كتابفروشي در سراسر ايران اجرا شد. در طرح عيدانه كتاب از استان تهران 130كتابفروشي مشاركت كردند و حالا همزمان با اجراي طرح تابستانه اين تعداد به 151 كتابفروشي افزايش يافته است.

با مقايسه همين آمار و ارقام مي‌توان آشكارا استقبال از چنين طرح‌هايي را از جانب كتابفروشي‌ها و خريداران كتاب مشاهده كرد. طرح تابستانه كتاب فرصتي مغتنم است براي خريدن كتاب و كمك به رونق اقتصاد حوزه نشر و كتابخواني در ايران با بهره‌مندي از تخفيف مناسب و امكان دسترسي به تعداد قابل توجهي كتابفروشي كه با پوسترها و نمادهاي ويژه طرح تابستانه كتاب، ويترين خود را به همراهي در يك طرح مفيد براي همه مزين كرده‌اند.

کد خبر 378506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha