همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت بر ضرورت همکاری خیرین در حوزه بهداشت به منظور پیشگیری از برخی بیماری‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمدهادی ایازي، در دومین همایش خیرین سلامت آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد، گفت: مقوله سلامت مورد توجه تمام دولت‌هاست و به سبب ویژگی خاص آن، دولت‌ها نیز در تلاشند تا زمینه را برای مشارکت مردم فراهم کنند.

معاون اجتماعي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مشارکت مردمی می‌تواند به شکل‌ها و انواع مختلف از جمله توسعه زیرساخت‌ها و مشارکت برای سلامت آحاد مردم تبلور یابد. همه دولت‌ها به دنبال فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در این عرصه هستند که این رویکرد در دولت یازدهم نهادینه‌تر شد.

ایازی گفت: در مدت ۴ سال فعالیت دولت یازدهم مقرر شده ۲۱ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی اضافه شود اما خوشبختانه بیش از این مقدار و بالغ بر ۲۴ هزار تخت بیمارستانی اضافه شد و بالغ بر ۴۵ هزار تخت بیمارستانی نیز مرمت و بازسازی شد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت تصریح کرد: در نقاط محروم و روستایی نیز بالغ بر دو هزار خانه و مرکز جامع سلامت با کمک دولت‌مردان و خیرین ساخته شد و ظرفیت خوبی را در حوزه درمان و بهداشت کشور ایجاد و بخشی از مشکلات را در این حوزه برطرف کرد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه امروزه در نقاط مختلف شاهد حضور خیرین هستیم و در ساخت مراکز درمانی نیز کمک بسیاری کرده‌اند و این پروژه‌ها با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است.

دکتر ایازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۷۵ خیریه حوزه سلامت در سطح کشور وجود دارد و ۴۰۰ درمانگاه و ۴۲ بیمارستان در سطح کشور توسط خیرین اداره می‌شود و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز توسط خیرین ساخته شده و در حال حاضر نیز برخی دیگر در حال ساخت است.

وی گفت: ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت در سطح کشور وجود دارد که برخی از آن‌ها شعبه‌های مختلف خود را نیز در استان‌ها دارند و برخی نیز بیش از نیم قرن است که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه سال قبل در حوزه سرطان نیز شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سلامت با حضور ۶۴ سازمان مردم نهاد ایجاد شد، افزود: هم اکنون ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی در کشور داریم که سالانه ۹۰ هزار نفر به آن اضافه می‌شود و اگر مشارکت مردم نباشد دغدغه‌های آن‌ها را نمی‌توان حل کرد و دولت قادر نیست که به تنهایی این مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: امسال ۲۱۲ گروه جهادی در نقاط مختلف کشور حضور پیدا کرده و به مردم خدمت می‌کنند و در همین هفته نیز حدود ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در سطح کشور توزیع شد که به نقاط محروم اعزام می‌شوند و دندانپزشکان داوطلب در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند.

ایازی تاکید کرد: لازم است خیرین تنها در توسعه مراکز درمانی فعال نباشند بلکه در حوزه مراکز پیشگیری نیز فعال شوند چرا که اگر در برخی از زمینه‌های پیشگیری سرمایه گذاری کنیم برخی از بیماری‌ها کلا ریشه کن می‌شوند مانند فلج اطفال که موارد ابتلا به آن را در کشور نداریم.

کد خبر 378358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha