همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق با وزیر خارجه آمریکا در باره داعش گفت‌وگو کرد و با رئیس ستاد ارتش انگلیس در خصوص همین موضوع دیدار داشت.

العبادی

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر پیروزی‌های نیروهای عراقی در جنگ موصل را تبریک گفت و حکمت و درایت فرماندهی و سطح عالی هماهنگی در جنگ را ستود.

تیلرسون بر ادامه حمایت از عراق در مرحله پساداعش تأکید کرد و گفت: موضع آمریکا درباره حمایت از وحدت و ثبات عراق و احترام به قانون اساسی آن ثابت است.

العبادی نیز بر عزم عراق برای آزادی تمامی مناطق این کشور و اهمیت متمرکز شدن بر فراهم آوردن خدمات برای شهروندان و به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد از طریق مبارزه با فساد و افزایش سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

وی بر لزوم عدم منحرف کردن تلاش‌ها به خاطر اختلافات حاشیه‌ای و لزوم متمرکز شدن بر حفظ ثبات و وحدت عراق تأکید کرد.

العبادی همچنین با رئیس ستاد ارتش انگلیس و هیئت همراهش در بغداد دیدار و درباره تقویت همکاری دوجانبه و جنگ علیه داعش و اهمیت ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.

رئیس ستاد ارتش انگلیس به عراق به دلیل پیروزی‌های به دست آمده در جنگ علیه داعش تبریک گفت. هیئت انگلیس بر حمایت این کشور از عراق و وحدت و ثبات آن تأکید کرد.

کد خبر 378293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha