همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اظهار امیدواری کرد که حج امسال در آرامش کامل و توام با وحدت برگزار و تمامی زائران بیت الله الحرام در سلامت به کشورهای خود باز گردند.

 سیدعلی قاضی عسکر

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش از اعزام به مدینه منوره با بيان اين خبر، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خداوند متعال را شاکریم که یک بار این توفیق را به ما داد تا بتوانیم به مردم فهیم، متدین و انقلابی در بیت الله الحرام خدمت کنیم.

وی با تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) افزود: سفر ما با ولادت امام رئوف آغاز شده و امیدوارم امسال حج پر برکتی برای تمام مسلمانان و زائران ایرانی باشد.

سرپرست حجاج ایرانی با قدردانی مقام معظم رهبری، سران سه قوه و دیگر مسئولان برای بازگشایی دوباره مسیر حج اظهار داشت: حج 96 حساسیت‌های خاص خود را به همراه دارد زیرا در دو حادثه غم انگیز و ناگوار مسجد الحرام و منا، تعداد زیادی از هموطنانمان به شهادت رسیدند و همین امر سبب شد تا زائران ایرانی سال گذشته نتوانند به حج مشرف شوند.

وی با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه خواهان تعطیلی حج نبوده است، تصریح کرد: آنچه امسال رخ داد اگر سال قبل انجام می‌شد، قطعا هموطنانمان سال 95 نیز به حج مشرف می‌شدند.

سرپرست حجاج ایرانی عزت، امنیت، سلامت و حرمت حجاج ایرانی را در حج 96 بسیار حائز اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد عربستان سعودی همانگونه که در توافق نامه آمده است، حساسیت‌های لازم را برای حفظ امنیت زائران بیت‌الله الحرام انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: وظیفه کشور میزبان، تامین امنیت حجاج تمام کشورهاست و ما امیدورایم آنها به خوبی وعده‌های خود را عملی سازنند.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی حج 96 گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی زیادی امسال برای حجاج ایرانی طراحی شده به نحویکه شب گذشته دعای کمیل در مدینه منوره برگزار شد و به مرور سایر برنامه‌های فرهنگی نیز انجام می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه اکنون 11 هزار نفر در مدینه اسکان یافته‌اند، افزود: تاکنون 45 هزار روادید برای زائران ایرانی صادر شده و امیدوارم روند صدور روادید سرعت یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: در حج امسال 15 هزار نفر از اهل تسنن راهی سرزمین وحی می‌شوند که این آمار بی‌سابقه بوده و نشان می‌دهد که ما در حج به دنبال وحدت هستیم.

امسال بیش از 86 هزار زائر ایرانی برای انجام حج تمتع از 20 فرودگاه کشور عازم مدینه منوره و مکه مکرمه می‌شوند و عملیات رفت این زائران از فرودگاه‌های کشور از 8 مرداد ماه آغاز شده است.

کد خبر 378288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha