چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تلویزیون دولتی ژاپن امروز چهارشنب ۱۱ مرداد اعلام کرد، شینزو آبه،نخست وزیر این کشور در ترمیم کابینه وزیر امور خارجه را به سمت رئیس سیاسی حزب حاکم لیبرال دموکرات منصوب کرده‌است.

در جریان ترمیم کابینه توشیمیتسو موتگی، وزیر تجارت سابق قرار است به عنوان وزیر اقتصاد جدید منصوب شود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن که با کاهش حمایت‌های مردمی به خاطر گمانه‌زنی‌ها درباره رسوایی پارتی‌بازی و شکست انتخاباتی حزب حاکمش در انتخابات ماه گذشته احاطه شده، قرار است فردا پنجشنبه 12 مرداد یک ترمیم کابینه گسترده انجام دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از ان‌اچ‌کی، نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آنند حمایت از شینزو آبه به کمتر از 30 درصد افت کرده که پایین‌ترین حد از زمان روی کارآمدنش در دسامبر سال 2012 میلادی با وعده احیای اقتصاد از رونق افتاده ژاپن و تقویت تدابیر دفاعی این کشور است.

این کاهش حمایت‌ها هدف دیرینه شینزو آبه برای تدوین مجدد قانون اساسی صلح‌آمیز ژاپن را به خطر می‌اندازد.

شکست در انتخابات اخیر توکیو و رسوایی‌ها از جمله رسوایی‌ که سبب شد وزیر دفاع ژاپن هفته گذشته استعفا دهد و همچنین این دیدگاه در بین رای‌دهندگان که وجودشان برای شینزو آبه و معاونانش بی‌اهمیت است، ضرر زیادی را به همراه داشته.

انتصاب‌های گزارش شده توسط شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی حاکی از آن است که ظاهرا شینزو آبه بی‌خطر بودن مقام‌هاي کهنه‌کار کابینه را به درخواست حضور چهره‌های جدید که می‌توانند خطر گاف‌ها و رسوایی‌هایی بیشتری را به همراه آورند، ترجیح می‌دهد.

یکی از تغییرهاي کابینه حضور مجدد "ایستونوری اونودرا" به عنوان وزیر دفاع است که پس از روی کارآمدن شینزو آبه در سال 2012 به مدت دو سال سمت وزیر دفاع را برعهده داشت.

هنگامی که تومومی اینادا، وزیر دفاع ژاپن هفته گذشته در بحبوحه یکسری گاف‌ها و رسوایی که به کاهش محبوبیت آبه دامن زد، استعفا داد، ‌فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن به طور موقت وظایف وزیر دفاع را نیز برعهده گرفت.

کیشیدا قرار است به سمت رئیس سیاسی حزب حاکم منصوب شود.

موتگی که پیشتر وزیر تجارت ژاپن بود، جانشین نوبوترو ایشیهارا، وزیر اقتصاد ژاپن خواهد شد.

تارو آسو، وزیر دارایی و هیروشیگه سکو، وزیر تجارت ژاپن نیز به احتمال زیاد در سمت‌های خود باقی خواهند ماند.

یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن امروز در کنفرانس خبری گفت: هدف از این ترمیم کابینه سرعت بخشیدن به برنامه "آبه نومیک" با هدف اصلاح اقتصادی است.

کد خبر 378182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha