همشهری آنلاین: دومین زیردریایی ساخت ایران که از مدرن ترین زیردریایی های جهان محسوب می شود روز چهارشنبه هفتم آذر به مناسبت روز نیروی دریایی به آب انداخته شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، طراحی و ساخت این زیر دریایی با همکاری دانشگاههای صنعتی ایران در طول 10 سال انجام شده است و بررسی های کارشناسان نظامی دریایی ایران از برابری توان این زیردریایی با نمونه های خارجی حکایت می کند.

امیر دریادارحبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در این باره گفت: نیروی دریایی از ظرفیت بالایی در ساخت زیردریایی و انواع تجهیزات و ادوات نظامی و دفاعی برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که نیروی دریایی، ناوچه موشک انداز کلاس پیکان ( پیش از انقلاب اسلامی تنها به دست چند کشور غربی ساخته می شد) را بدون هیچ وابستگی در کشور تولید می کند افزود: تولید ناوشکن موج ( جماران ) که شناوری چند منظوره و با توانایی های بالاست یکی دیگر از جلوه های خودکفایی و خودباوری در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش برای دفاع از مرزهای آبی به تجهیزات و ادوات نظامی و دفاعی فراوانی مجهز است که تجهیز شناورهای سطحی و زیرسطحی و پایگاه های خشکی به موشک یکی از این راهبردهای نظامی دفاعی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برد موشک های کنونی نیروی دریایی نیاز این نیروی دفاعی را در سواحل جنوبی کشور تامین می کند.

امیردریادار سیاری افزود: راهبرد نیروی دریایی، راهبرد دفاعی مبتنی بر بازدارندگی است و نیروی دریایی ایران برای هیچ یک از کشورهای منطقه تهدید نیست و برای دفاع از منافع کشور در برابر هر تعارضی آمادگی کامل دارد.

کد خبر 37818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز