چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه انگلیس سرانجام پس از سال‌ها حضور در کنار ملکه امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد در سن ۹۶ سالگی بازنشسته می‌شود.

شاهزاده "فیلیپ"، همسر "الیزابت دوم" ملکه انگلیس امروز در کاخ باکینگهام شاهد رژه نیروی دریایی سلطنتی خواهد بود و این آخرین حضور علنی او از زمان به قدرت رسیدن ملکه در ۱۹۵۲ است.

فیلیپ در ۲۲ هزار و ۲۱۹ مراسم عمومی به تنهایی شرکت داشته و در مراسم‌ بی‌شماری هم کنار ملکه ۹۱ ساله بوده‌است. هر دوی آنها طی سال‌های اخیر مشارکت خود را کم کرده و وظایفشان را به اعضای جوان خاندان سلطنتی محول می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپ که سابقا افسر نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم بود، به تنهایی ۶۳۷ سفر خارجی در ۶۵ سال گذشته داشته، تقریبا 5 هزار و 500 سخنرانی انجام داده و حامی، رئیس و یا عضو بیش از ۷۸۰ سازمان است. در مراسم امروز از سوابق نظامی فیلیپ هم قدردانی می‌شود.

فیلیپ جزو شاهزاده‌هایی است که اغلب سخنانی جنجالی مطرح می‌کند و به ادای شوخی‌های نابجا معروف است. این حس شوخ طبعی سیاسی نادرست فیلیپ در گذشته گاها او را به دردسر می‌انداخت اما این رویکرد در بسیاری از مسائل نوعی حس خوشایند هم در داخل سلطنت به وجود می‌آورد. فیلیپ گرچه مسن است اما به عنوان فردی در این سن و سال همچنان سلامت جسمانی خوبی دارد. او پیشتر در ماه ژوئن به مدت دو شب برای درمان عفونت در بیمارستان بستری شده بود.

ملکه الیزابت و همسرش در سال‌های اخیر اندکی از مسئولیت‌هایشان کاسته و اجازه داده‌اند تا شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس و شاهزاده ویلیام، پسر ارشد ولیعهد انگلیس جایشان را بگیرند. در حالی که ملکه از تصمیم بازنشستگی همسرش حمایت کرده است اما کارشناسان می‌گویند تعهد در سال ۱۹۵۳ برای خدمت تا پایان عمر،‌ غیر قابل شکست است.

کاخ باکینگهام اوایل امسال اعلام کرد: "اعلی‌حضرت همچنان به اجرای کامل مشارکت‌های رسمی با حمایت اعضای خاندان سلطنتی ادامه خواهند داد."

کد خبر 378177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha