مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دریافتند سرچشمه جوانی در مغز است.

به گزارش ایسنا به نقل از نیواطلس، سلول‌های بنیادی در هیپوتالاموس بر روند پیری تأثیر می‌گذارند.

بر اساس تحقیقات جدید، کلید زندگی طولانی‌تر در مغز قرار دارد.

در یک پیشرفت بزرگ برای شناخت اینکه چگونه مغز روند پیری را کنترل می‌کند، دانشمندان توانستند روند پیری موش‌ها را با اختلال در حجم سلول‌های بنیادی عصبی که در هیپوتالاموس یافت می‌شوند، سریع یا آهسته پیش ببرند.

در سال ۲۰۱۳، تیمی از کالج پزشکی آلبرت انیشتین نیویورک کشف کرد که یک منطقه در مغز به نام هیپوتالاموس نقش کلیدی در بدن برای تنظیم روند پیری دارد.

هیپوتالاموس مسئولیت بسیاری از عملکردها مانند رشد، تکامل، تکثیر و فرآیندهای متابولیک خاص را به عهده دارد و ارتباط آن با پیری، جدیدا کشف شده است.

در حال حاضر دانشمندان کشف کرده‌اند که جمعیت کوچکی از سلول‌های بنیادی در هیپوتالاموس کلید تنظیم پیری بدن هستند.

دنگچنگ کای، نویسنده ارشد این مطالعه اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد سلول‌های بنیادی عصبی هیپوتالاموس به طور طبیعی در طول حیات کاهش می‌یابند که این کاهش باعث تشدید پیری می‌شود.

مطالعات اولیه بر روی موش‌ها و ارتباط بین سن و تعداد سلول‌های بنیادی هیپوتالاموس انجام شد. محققان دریافتند که تعداد سلول‌های بنیادی هیپوتالاموس در موش‌های مسن سالم کاهش یافته است.

به منظور تأیید ارتباط بین پیری و سلول‌های بنیادی، دانشمندان به طور انتخابی سلوهای بنیادی هیپوتالاموس را در موش‌های میانسال مختل کردند. این عمل به طور قابل توجهی روند پیری در موش‌ها را سرعت بخشید.

در مرحله بعد، محققان سلول‌های بنیادی هیپوتالاموس را به مغز اضافه کردند تا مشاهده کنند که آیا این موضوع منجر به روند ضدپیری می‌شود؟

این کشف روشی فوری برای جوانی ارائه نمی‌دهد، اما درک جدیدی از نقش هیپوتالاموس به عنوان مرکز فرماندهی برای کنترل پیری ارائه می‌دهد.

این بررسی در نشریه Nature منتشر شده است.

کد خبر 377980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha