دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی از اعطای وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق کشوری خبرداد و گفت : این تسهیلات بدون بهره اعطا می‌شود.

ربیعی

به گزارش ایرنا، علی ربیعی کنگره مجمع عالی کانون بازنشستگان کشوری که در هتل المپیک برگزار شد درجمع خبرنگاران افزود: برای این تسهیلات یک هزار و 200میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به 300 هزار بازنشسته اعطا خواهد شد.

وی بدون اشاره به زمان اعطای این وام به بازنشستگان اظهار کرد این تسهیلات ظرف سه سال به بازنشستگان داده می‌شود.

ربیعی گفت: روند فروش شرکت‌های سودآور صندوق‌های بازنشستگی را ادامه می‌دهیم و از سرریز سرمایه‌هایی که به وجود می‌آید در اختیار بازنشستگان قرار می‌دهیم و این امر در هر دو صندوق انجام خواهد شد.

وزیر رفاه در ادامه به بازنگری نظام اداره صندوق بازنشستگی اشاره کرد و گفت: این موضوع را رئیس جمهوری مطرح کرده و تاکید داشتند که این امر در دستور کار قرار خواهد گرفت و باید به سمت بنگاه داری‌های بزرگ برویم. وی اضافه کرد: این طرح آماده شده و در حال نهایی شدن است.

ربیعی تصریح کرد: بازنگری نظام اداری صندوق‌های بازنشستگی در بهبود معیشت بازنشستگان تاثیر خواهد گذاشت و ما فکر می‌کنیم چون رئیس جمهوری در این خصوص دستور داشته دولت هم در این راستا به ما کمک خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید از این پس مطالبات صندوق از دولت در قالب سهام و اوراق بگیریم و هیچ شرکتی را نپذیریم چرا که این امر سود بیشتری برای بازنشستگان به ارمغان می‌آورد.

ربیعی در پاسخی مبنی بر اینکه آیا ارائه سبد غذایی به نیازمندان همچنان در دستور کار دارید، نیز گفت: این طرح در چهار مرحله در حال اجراست و مرحله اول آن نیز به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه حمایت غذایی و مبارزه با سوتغذیه به ویژه در گروه زنان و کودکان نیازمند در مناطق محروم و روستاها در حال انجام است و البته به صورت تخصصی نیز اقداماتی در این طرح صورت می‌گیرد.

ربیعی اعلام کرد: بسته غذایی نیازمندان معادل 120 هزار تومان است که باید با سخنگوی دولت چانه‌زنی کنیم که این رقم را افزایش دهیم.

کد خبر 377955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha