دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعدادی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات وی‌پی‌ان اعلام کردند فروشگاه اپل اپلیکیشن آنها را در چین حذف کرده‌است.

براساس گزارش تك كرانك، برخی شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات وی‌پی‌ان اعلام کردند شركت اپل اپلیکیشن آنها را از اپ استور چين حذف شده است. شركت اپل در واكنش به اين خبر اعلام کرد محتوی اين اپليكيشن‌ها در چین غیرقانونی است. اين شركت پیشتر نيز اپلیکیشن نیویورک‌تایمز را چین حذف کرده بود.

شرکت بریتانیایی اكسپرس وي‌پي‌ان نخستین شرکتی بود که به حذف اپلیکیشن‌های وی‌پی‌ان در چین پي برد. اپلیکیشن این شرکت ناگهان در چین از اپ‌استور - فروشگاه اپلیکیشن اپل - حذف شد. شركت استار وي‌پي‌ان نيز خبری مشابه اعلام کرده است. اپل در پاسخ به اين دو شركت به آنها اعلام کرده که محتوی اين اپلیکیشن‌ها در چین غیر قانونی بوده‌است.

کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند با استفاده از نرم‌افزارهای وی‌پی‌ان ارتباطی رمزگذاری‌شده با سرور برقرار می‌کنند. اگر این سرور به اینترنت بدون سانسور دسترسی داشته باشد، کاربر مورد نظر می‌تواند سانسور محلی را دور بزند. به همین دلیل وی‌پی‌ان‌ها در سال‌های اخیر در کشورهایی که در آنها اینترنت سانسور می‌شود، به ابزاری برای دسترسی آزاد به اینترنت تبدیل شده‌اند.

شركت اپل اپلیکیشن‌های چيني و انگليسي خبری نیویورک تایمز را نيز به اتهام تخطي اين موسسه از قوانين چين از اپ استور حذف كرده‌است.

چین در فهرست آزادی رسانه سازمان گزارشگران بدون مرز در میان 180 کشور فهرست‌شده، جایگاه 176 را دارد. گفته مي‌شود وزارت تبلیغات چین به‌طور مرتب خبررسانی در این کشور را هدایت می‌کند و فایروال عظیم چین علاوه بر سانسور اطلاعات، به‌طور مرتب دسترسی به وی‌پی‌ان‌ها را مختل می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند فیسبوک و توییتر و همچنین یوتیوب و موتور جست‌وجوی گوگل در این کشور مسدود هستند و اطلاعات در نسخه‌ی چینی توییتر هم سانسور می‌شوند.

کد خبر 377904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha