مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

یک مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت می‌گوید که به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در خدمات بستری و برقرار نبودن ارتباط بین نرم‌افزار بیمه سلامت و سیستم HIS بیمارستان‌ها، هنوز نمی‌توان اطلاعات بیمارستان‌ها را به‌طور دقیق و کامل در اختیار داشت.

پرونده الکترونیک سلامت

اين دو مانع باعث شده تا براي حذف دفترچه كاغذي و استقرار كامل پرونده الكترونيك، راه درازي در پيش باشد. آناهيتا كشاورزي با بيان اينكه در سطح سرپايي آمار خدمات ارائه شده را در اختيار داريم، افزود: بايد به سمت تجميع كشوري اين اطلاعات پيش برويم.

معاون بيمه خدمات سلامت سازمان بيمه سلامت درباره روند حذف دفترچه‌هاي كاغذي بيمه سلامت نيز گفت: هم‌اكنون در سطح بيمارستاني حذف دفترچه براي ما كار راحتي است و فقط كافي است يك استعلام براي بيمه شده انجام شود. دفترچه در مواردي لازم است كه بيمه شده نيازمند دريافت خدمتي در بيرون از بيمارستان باشد كه با توجه به اجراي طرح تحول سلامت نياز به خروج از بيمارستان به صفر نزديك شده و عملا در سطح بيمارستان‌ها احتياجي به دفترچه نيست.

وي ادامه داد: در بخش خدمات سرپايي در روستاها و شهرها در حال فراهم كردن مقدمات و استقرار نظام ارجاع الكترونيك هستيم كه اگر اجرا شود نياز به ارائه دفترچه بيمه در سطح روستاهايي كه از نرم‌افزارهاي مربوط استفاده مي‌كنند نيز به صفر مي‌رسد و ديگر براي ارائه خدمات در سطح روستاها و به‌عبارتي سطح يك، نيازي به دفترچه نخواهيم داشت اما براي عملياتي شدن اين برنامه در سطح 2 و 3 هنوز زمان نياز است.

کد خبر 377893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha