همشهری آنلاین: جنگیدن در زمین دیگران از بخش‌های اصلی راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی است که مقاومت لبنان توانست آن را در هم بشکند و از قاموس نظامی اشغالگران پاک کند.

حزب الله راهبرد نظامی رژیم صهیونیستی را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش حزب الله لبنان توانست نظریه راهبردی رژیم صهیونیستی را در زمینه جنگ در زمین دیگران از بین ببرد و این رژیم را مجبور کند از بیم سقوط شهر الجلیل در جنگ آینده با حزب الله، اقدام به ایجاد موانع و استحکامات دفاعی در مرزهای شمالی خود کند.

تلویزیون المنار گزارش داد: جنگیدن در زمین دیگران از بخش های اصلی راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی است که مقاومت لبنان توانست آن را در هم بشکند و از قاموس نظامی اشغالگران پاک کند.

این واقعیت در دیدگاه و ارزیابی های رژیم صهیونیستی درباره سرنوشت رویارویی با حزب الله به موضوعی ثابت تبدیل شده است. بعد از آن که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله هشدار داد در هر جنگی در آینده نیروهای مقاومت وارد شهر الجلیل خواهند شد، رژیم صهیونیستی تدابیر ویژه ای در طول مرز لبنان اتخاذ و خط مرزی را به خط دفاعی تبدیل کرد که نشان می دهد صهیونیست ها اطمینان دارند میدان جنگ آینده، منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خواهد بود.

رونن کوهن مسئول سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل گفت: «هزاران رزمنده برای آموزش دیدن به ایران می روند و هدف، سیطره بر مناطقی وسیع از الجلیل است. دبیرکل حزب الله در چندین سخنرانی به این مسئله اشاره کرده است در حالی که پشت سر او پلاکارد عظیمی قرار داشت که روی آن نوشته شده بود: سیطره بر الجلیل وعده ای است که محقق خواهد شد».

یک تحلیلگر دیگر صهیونیست نیز در تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «مسئله تاکتیکی جدید این است که حزب الله تلاش خواهد کرد کاری کند که هیچ سازمان چریکی تاکنون انجام نداده است و آن اشغال سرزمین هایی در داخل اسرائیل است به طوری که بتواند وارد شهرک ها شود و کنترل آنها را به دست بگیرد».

اشغالگران اسرائیلی تدابیری در شهرک های مرزی با لبنان اتخاذ کردند تا مانع ورود نیروهای حزب الله به آن شوند. یکی از این اقدامات، تشکیل نیروی نظامی از ساکنان شهرک ها به عنوان نیروهای آماده است تا در نخستین ساعات درگیری فعالیت کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی که نگران سقوط شهرک های مرزی در جنگ آینده است برنامه های وسیعی برای تخلیه هزاران شهرک نشین از مرزهای شمالی در نخستین ساعات جنگ تدارک دیده است تا آنها با خطر باقی ماندن در شهرک هایی که ممکن است به دست حزب الله بیفتد مواجه نشوند.

کد خبر 377817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha