یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود جهان، خواننده‌ی بوشهری به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

محمود جهان

محسن آقایی، سرپرست گروه آوای موج که محمود جهان خوانندگی آن را برعهده دارد، در گفتگو با ایلنا ضمن اعلام خبر درگذشت این خواننده بوشهری گفت: متاسفانه ساعتی قبل محمود جهان، خواننده‌ خوب جنوبی به دلیل عارضه‌ قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی در ادامه افزود: صبح امروز ( يكشنبه 8 مرداد) برای کنسرتی که 19 مرداد در پیش داریم با هم در تماس بودیم و ایشان مشکلی نداشت اما ساعتی قبل به دلیل عارضه‌ قلبی که مدت‌ها از آن رنج می‌برد، به مشکل برخورده و دچار ایست قلبی می‌شود.

این موزیسین همچنین عنوان کرد: امروز قرار بود محمود جهان به همراه گروه دیگری در ماهشهر به اجرای برنامه بپردازد که این اتفاق افتاد. از همین فرصت استفاده می‌کنم و به خانواده محترم او و جامعه هنری این ضایعه را تسلیت می‌گویم.

محمود جهان در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد به دنیا آمد. وی کارمند بازنشسته شرکت نفت بود. پدر جهان که اهل تنگستان بوشهر بود، شروه‌خوانی می‌کرد و ازجمله چهره‌های شناخته شده‌ این شهر بود. این خواننده‌ محبوب بندری‌خوان در سال ۱۳۵۵ توسط آقای بهمن خوش‌خلق به همراه یداله رضازاده به تهران آمد و نخستین آلبوم خود را در استودیو که شامل ۴ اثر ارکستری بود، ضبط کرد.

از محمود جهان از سال ۱۳۶۶ تا امروز ۳۲ آلبوم در بازار ارائه شده که محبوب‌ترین آنها عبارتند از: هله دان، یاد کارون، پریای دریا و ای واله.

کد خبر 377811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha