همشهری آنلاین: کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از شروع طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های کرمانشاه خبر داد.

عرضه کیسه پلاستیکی در نانوایی‌های کرمانشاه ممنوع می‌شود

به گزارش ايسنا، بهمن خدادادیان با بیان این که طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها در گذشته طی قراردادی بین اداره کل غله و محیط زیست استان به اجرا درآمد، گفت: متاسفانه این طرح تنها با توزیع 500 کیسه پارچه‌ای ادامه نیافت.

وی افزود: با پیگیری که انجام دادیم نهایتا در کارگروه سلامت و نیز کارگروه آرد و نان استانداری مصوب شد عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های کرمانشاه ممنوع شود.

خدادادیان بیان این که کیسه‌های پلاستیکی از پلیمر تهیه می‌شوند، گفت: حتی اگر این کیسه‌ها از مواد بهداشتی تهیه شوند، باز هم در اثر حرارت نان، تجزیه شده و به مونومر که سرطان‌زاست، تبدیل می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برای نان ممنوع شده و نانوایی‌ها باید از عرضه این کیسه‌ها خودداری کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح ممنوعیت عرضه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها از هفتم مرداد، گفت: در 20 روز ابتدایی طرح آموزش و اطلاع‌رسانی انجام شده و بعد از 20 روز در صورت عرضه کیسه‌های پلاستیکی از طریق تعزیرات و سایر دستگاه‌های مربوطه با نانوایی خاطی برخورد می‌شود.

خدادادیان خاطرنشان کرد: نانوایی‌ها می‌توانند کیسه‌های پارچه ای تهیه کرده و بفروشند و یا خود مردم کیسه‌هایی تهیه کرده و هنگام خرید نان همراه داشته باشند و در این بین استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است.

کد خبر 377801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha