همشهری آنلاین: معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت:برای دریافت خدمات در سطح بیمارستان‌ها احتیاجی به ارائه دفترچه بیمه کاغذی از سوی بیمار نیست.

به گزارش ايسنا، آناهیتا کشاورزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم سازمان، فناوری محور و نرم افزاری کردن خدمات بستری است اظهار کرد: زیر ساخت‌های خدمات بستری هنوز به طور کامل مجهز به "آی.تی" نشده و باید ارتباطی میان نرم افزارهای بیمه سلامت و سیستم اچ.آی.اس بیمارستانی برقرار شود تا بتوانیم اطلاعات بیمارستانی را تا جزئی‌ترین سطح داشته باشیم.

وی افزود: در سطح سرپایی آمار خدمات ارائه شده را در اختیار داریم اما به سمت تجمیع کشوری این اطلاعات پیش می‌رویم.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به اینکه آیا اتصال سامانه خدمات بستری یا سیستم اچ.آی.اس مقدمه حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت خواهد بود؟ عنوان کرد: اکنون در سطح بیمارستانی حذف دفترچه برای ما کار راحتی است و فقط کافیست یک استعلام برای بیمه شده انجام شود. دفترچه در مواردی لازم است که بیمه شده نیازمند دریافت خدمتی در بیرون از بیمارستان باشد که با توجه به اجرای طرح تحول سلامت نیاز به خروج از بیمارستان به صفر نزدیک شده و عملا در سطح بیمارستان‌ها احتیاجی به دفترچه نیست.

کشاورزی ادامه داد: اما در بخش خدمات سرپایی در روستاها و شهرها در حال فراهم کردن مقدمات و استقرار نظام ارجاع الکترونیک هستیم که اگر اجرا شود نیاز به ارائه دفترچه بیمه در سطح روستاهایی که از نر م‌افزارهای مربوط استفاده می‌کنند نیز به صفر می‌رسد و دیگر برای ارائه خدمات در سطح روستاها و به عبارتی سطح یک، نیازی به دفترچه نخواهیم داشت اما برای عملیاتی شدن این برنامه در سطح دو و سه هنوز زمان نیاز است.

به گفته وی، اکنون در استان گلستان مشغول بررسی زیرساخت‌های لازم و منتظر توافق با دانشگاه گلستان هستیم تا بتوانیم نظام ارجاع الکترونیک را کلید بزنیم و بعد به استان‌های دیگر تعمیم دهیم.

کد خبر 377776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha