شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

ششمین جشنواره فیلم شهر شامگاه یکشنبه ۸ مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در باغ‌موزه هنر ایرانی آغاز به‌کار می‌کند و نمایش رسمی فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف یک روز بعد در پردیس سینمایی ملت کلید می‌خورد.

سینما

به گزارش همشهري، نشست خبري جشنواره فيلم شهر صبح روز گذشته با حضور سيدعلي احمدي در پرديس ملت برگزار شد و دبير جشنواره امسال در نخستين بخش سخنان خود به موضوع تغيير در زمانبندي تقويمي اين رويداد پرداخت. احمدي با اشاره به متغير بودن زمان برگزاري جشنواره فيلم شهر گفت: ما تلاش كرديم تا تاريخ جشنواره را تثبيت كنيم و به‌نظر ما بهترين زمان براي آن ارديبهشت است. جشنواره ششم 9مرداد آغاز به‌كار مي‌كند و تا 14مرداد ادامه مي‌يابد.

غير از زمانبندي، موضوع كاهش هزينه‌ها و استفاده از نيروهاي كارآمدتر هم بخشي ديگر از دغدغه‌هاي دبير جشنواره ششم بود. احمدي با بيان اينكه اين دوره با گروهي محدود ولي كاربلد برگزار مي‌شود، تأكيد كرد: نكته قابل توجه جشنواره امسال كاهش هزينه‌هاست و با آنكه مؤسسه تصوير شهر زيرمجموعه شهرداري تهران است اما ما به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كرديم كه هزينه‌ها از محل فروش بليت در گيشه تأمين شود؛ ضمن اينكه جز يك مورد كه براي ساختن فيلم از بودجه‌هاي در اختيار شهردار تهران كمك گرفتيم، از هيچ بودجه دولتي يا نيمه‌دولتي در جشنواره استفاده نشده است.

دبير جشنواره فيلم شهر همچنين داوران بخش سينمايي را به اين شرح معرفي كرد: فريدون جيراني، مازيار ميري، منوچهر محمدي، فرهاد توحيدي، فرشاد محمدي، محمد احساني و فاطمه گودرزي. احمدي با اشاره به 4بزرگداشت و نكوداشت در جشنواره امسال گفت: در مراسم افتتاحيه براي فاطمه معتمدآريا و حبيب‌الله كاسه‌ساز و در مراسم اختتاميه براي ژاله علو و محمود كلاري بزرگداشت و نكوداشت تدارك ديده‌ايم.

به گفته احمدي، قرار است همزمان با مراسم افتتاحيه از آژانس فيلم تهران با 30فيلم مستند و كوتاه رونمايي شود و پس از آن آثار ديگر مؤسسه تصوير شهر در حوزه شهر تهران در اين درگاه تقديم علاقه‌مندان مي‌شود. از ديگر برنامه‌هاي جنبي آژانس فيلم تهران، جشنواره آنلاين است كه به‌تدريج به آن افزوده خواهد شد و همچنين افتتاحيه فيلم سينمايي «21روز بعد» روز اول جشنواره برگزار مي‌شود. برپايي نمايشگاه آثار برگزيده تبليغات سينماي ايران و نمايش 50فريم عكس از نماهاي شهري فيلم‌ها از ديگر رويدادهاي جنبي جشنواره امسال است.

دبير جشنواره فيلم شهر در بخش ديگر نشست با اشاره به توجه خاص‌تر دوره ششم به 2حوزه انيميشن و بين‌الملل اعلام كرد: در بخش انيميشن با توجه به دو برابر شدن آثار رسيده به دبيرخانه 3جايزه مستقل اختصاص داده شده است. از ميان آثار برگزيده «فراتر از لپ‌تاپ» از تركيه و فيلم كوتاه «يادبود» نخستين نمايش جهاني خود را در جشنواره فيلم شهر خواهند داشت و 6فيلم «دادگاه داخلي» از برزيل، «شرح يك عشق» از ايتاليا، «محلي براي پايان دنيا» از استراليا، «سردرگمي» از سوئيس و «عبور» از آلمان و فرانسه براي نخستين‌بار در آسيا در اين رويداد به نمايش درمي‌آيند.

کد خبر 377734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha