بار دیگر صحنه ربودن بنیتا تکرار شد اما این بار نه در خلوتی کوچه پسکوچه‌های مشیریه که در برابر مردم و کارآگاهان پلیس. دیروز ۲ متهم درحالی‌که با دستبند و پابند به محل وقوع حادثه منتقل شده بودند، توضیح دادند که چطور کودک معصوم را ربوده و باعث مرگش شده‌اند.

حوادث

اين صحنه براي پدر و مادر داغدار او حال و هواي ديگري داشت و بار ديگر غم‌انگيزترين روز زندگي‌شان را تداعي كرد. پدر بنيتا بار ديگر نشان داد كه چطور با همه وجود تلاش كرد تا مانع ربودن جگرگوشه‌اش شود اما جوان سارق با ناجوانمردي او را روي زمين انداخت و گريخت.

او مي‌گفت: «با مشت روي ماشين مي‌كوبيدم و مي‌گفتم بچه‌ام، بچه‌ام اما او من را پرت كرد و بچه‌ام را برد... .»يك هفته است كه همه‌جا درباره بنيتاي هشت‌ماهه و سرگذشت غم‌انگيزش صحبت مي‌كنند. آنهايي كه فرزندي به سن و سال او دارند بيشتر مي‌توانند سنگيني غم پدر و مادرش را درك كنند.

روز پنجشنبه پدر و مادر داغدار بنيتا، لالايي‌گويان فرزندشان را به خاك سپردند تا او براي هميشه آرام بگيرد. در اين مراسم افراد زيادي جمع شده بودند تا تسلي‌بخش اين داغ سنگين باشند. ديروز بار ديگر مقابل خانه پدري بنيتا شلوغ بود. اين بار اما همه آمده بودند تا با عاملان مرگ بنيتا روبه‌رو شوند. قرار بود 2متهم در برابر كارآگاهان پليس صحنه ربودن خودروي پدر بنيتا را بازسازي كنند.

از صبح خيلي زود مأموران زيادي در محل حادثه حضور يافتند تا نظم را برقرار كنند. دور و اطراف خانه پدري بنيتا سياهپوش و پارچه نوشته‌هاي زيادي براي تسليت نصب شده بود. پدر و مادر داغدار مقابل در خانه ايستاده و منتظر‌ بودند تا با عاملان مرگ فرزندشان روبه‌رو شوند.

با وجود گرماي هوا اما لحظه به لحظه بر جمعيت افزوده مي‌شد. درست در همين لحظات بود كه خودروي ويژه حمل متهمان راه خود را از بين جمعيت باز كرد. همان موقع خودروي پدر بنيتا هم مقابل خانه‌شان قرار گرفت. فشار جمعيت كار بازسازي صحنه را دشوار مي‌كرد اما مأموران تلاش كردند هر طور شده نظم را برقرار كنند. در اين لحظات محمد - 33ساله - كه خودرو را سرقت كرده بود، پشت فرمان خودروي پدر بنيتا نشست و نشان داد كه چطور روز حادثه آن را ربوده است.

براساس محتويات پرونده اتهام او قتل عمدي است. همچنين مهدي كه اتهامش معاونت در سرقت و خودداري از كمك به فردي است كه در معرض خطر جاني بوده توضيح داد كه اول او خودروي روشن را مقابل در پاركينگ ديده و پيشنهاد سرقت را مطرح كرده است. در ادامه به درخواست افسر پرونده، پدر بنيتا جلوي خودرويش ايستاد تا نشان دهد چطور تلاش كرده مانع سرقت دخترش شود. او روي كاپوت ماشين پريد و توضيح داد كه سارقان چند متر او را كه از كاپوت ماشين آويزان بود، روي زمين كشيده‌اند.

او درحالي‌كه اشك مي‌ريخت و فرياد مي‌كشيد چند مرتبه با مشت روي شيشه خودرو كوبيد؛ طوري كه شيشه جلوي ماشين خرد شد. او مي‌گفت: «با مشت روي ماشين مي‌كوبيدم و مي‌گفتم بچه‌ام، بچه‌ام اما او من را پرت كرد و بچه‌ام را برد. بعد از آن كمي جلوتر يكي از اهالي محله ماشينش را روشن كرد تا دنبال سارق برويم اما او رفته بود و هرچه دنبالش گشتيم فايده‌اي نداشت.»

  • چرا مجرم سابقه‌دار را آزاد كرديد؟

فريادهاي پدر داغدار همچنان ادامه داشت و مأموران مجبور شدند او را به گوشه‌اي منتقل كنند. همينطور كه نفس‌نفس مي‌زد گفت: «چرا اجازه دادند فردي كه ۱۳۰‌فقره دزدي داشته است، آزاد شود؟ فرزند من ماموريتي داشت و آمده بود تا آن را انجام دهد. بنيتا آمده بود تا اين قاتل گير بيفتد تا بچه‌هاي ديگر در امان باشند. چطور ممكن است فردي شاكي خصوصي داشته باشد، اما به اين راحتي آزاد شود؟ من از كسي كه باعث شد اين فرد آزاد شود، نمي‌گذرم. به ما مي‌گويند ماشين را در مامازن پيدا كرده‌اند؛ يعني در اين مدت پليس نتوانسته ماشين را پيدا كند؟»

مادر بنيتا هم كه صدايش گرفته خطاب به مأموران مي‌گويد: «فرشته من را نتوانستيد پيدا كنيد. من رفتم كلانتري به من گفتند: امروز تعطيل است، بگذاريد تعطيلات تمام شود. گفتم: اگر ما كسي را بكشيم ما را نمي‌گيريد؟ مأمور كلانتري گفت: نه چون امروز تعطيل است.»

  • تعقيب متهمان در 8 استان

سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ كه از همان روزهاي اول پس از ربوده شدن بنيتا شخصا پيگير پرونده بود، ديروز نيز در صحنه بازسازي حضور داشت. او در مورد روند رسيدگي به پرونده بنيتا گفت: پس از اعلام خبر ربوده شدن اين كودك به سامانه ۱۱۰، رئيس‌كلانتري به همراه مأموران تجسس در محل حاضر شدند. يك ساعت بعد مأمور پليس آگاهي در كلانتري حاضر شد و تحقيقات خود را از همان مكان آغاز كرد.

وي ادامه داد: بخشي از اقدامات پليس ظاهري است كه مردم آن را مي‌بينند و بخشي ديگر سري و از طريق سيستم‌ها انجام مي‌شود. وي ادامه داد: سارقان پس از سرقت خودرو براي رسيدن به محل سكونت خود مسيري كوتاه را انتخاب كردند و از جلوي هيچ دوربين ترافيك و ثبت سرعت عبور نكردند.

اين درحالي است كه ما همه دوربين‌هاي سطح شهر را ۲۴ساعته رصد مي‌كرديم.وي درباره نحوه شناسايي عاملان اصلي اين حادثه گفت: درحالي‌كه اقدامات پيچيده پليس ادامه داشت، فرد ناشناسي با پليس تماس گرفت و اطلاعاتي را در اختيار ما قرار داد. با پيگيري‌هاي انجام شده مأموران نفر اول را دستگير كردند و او در بازجويي‌ها مدعي شد كه سرقت كار فرد ديگري است.

به همين دليل مأموران براي دستگيري فرد دوم وارد عمل شدند اما او متواري شده بود. اما سرانجام ساعت ۲۲ سه‌شنبه شب محل اختفاي اين فرد پيدا شد. وي ادامه داد: پس از ورود مأموران به محل آنها با پوشك بچه و شير خشك روبه‌رو و اميدوار شدند كه كودك زنده باشد اما اين وسايل متعلق به برادرزاده متهم بود.

رئيس پليس آگاهي تهران درباره اعترافات متهم گفت: او ابتدا منكر ربودن بنيتا شد اما سرانجام اعتراف و محل رها كردن خودرو را اعلام كرد. با حضور مأموران مشخص شد شيشه‌هاي خودرو بالا بوده و اين كودك جانش را از دست داده است. محمديان درباره تلاش‌هاي پليس در اين پرونده گفت: ما ۳۵ سرفصل را در دستور كار خود داشتيم و حتي در ۸ استان ديگر موارد مشكوك اعلام شد كه همكاران ما در اين استان‌ها به بررسي اطلاعات مردم پرداختند و پس از احراز هويت معلوم شد هيچ‌كدام از آنها بنيتا نيستند.

وي افزود: تلاش پليس و دستگاه قضايي اين است كه پرونده در يك هفته آينده تكميل و براي رسيدگي به دادگاه ارسال شود.
بر اساس اين گزارش پرونده اين جنايت به شعبه چهارم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران ارجاع شده و تحقيقات در اين باره به دستور بازپرس جنايي در جريان است.

  • متهم به قتل چه‌كسي است؟

متهم اصلي محمد - 33ساله- نام دارد. او كه اتهامش قتل عمدي است مدتي قبل به اتهام دست داشتن در130فقره سرقت داخل خودرو دستگير شد اما توانست با سپردن وثيقه‌اي200ميليون توماني آزاد شود. او كه يك همسر صيغه‌اي دارد مدت‌هاست به مصرف شيشه معتاد است. او در تازه‌ترين اعترافاتش مدعي شده كه هنگام ترك خودرو كولر را روشن كرده و شيشه سمت شاگرد را كمي پايين داده است. او همچنين ادعا كرد كه يك مالخر با او در سرقت لوازم خودرو همدست بود كه تحقيقات براي دستگيري وي به‌عنوان سومين متهم در اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 377577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha