همشهری آنلاین: فعالان محیط زیست هفته نخست مرداد ماه را با برنامه‌هایی برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور آغاز کردند.

گردشگران زباله می‌ریزند، طبیعت دوستان جمع‌آوری می‌کنند

به گزارش مهر، فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته نخست مرداد ماه برنامه‌هایی برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور اجرا کردند.

در فصل تابستان که بازدید از مناطق خوش آب و هوای کشور توسط گردشگران و تورهای گردشگری بیشتر انجام می‌شود طبیعت با انبوه زباله‌های رها شده رو به رو می‌شود. در استان فارس برنامه یک‌ صد و چهلم پاکسازان طبیعت فارس با پاکسازی ده گردو و بازدید از جشنواره غوره دشمن زیاری انجام شد. همچنین انجمن عاشقان طبیعت سروستان با نصب تابلو حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کنار تفرجگاه چشمه گمپ تزنگ به یاری طبیعت شتافتند. در همین استان نصب بنر و توزیع ۱۰۰۰ عدد پوستر در رابطه با روز بدون پلاستیک در مغازه‌های استهبان و روستاهای اطراف توسط گروه مردمی دیده‌بان استهبان انجام شد.

در آذربایجان یک‌صد سی و پنجمین برنامه پاکسازی ناجیان نبص زمین به طرح پاکسازی ته سیگار در پارک گلدیس اختصاص یافت.
در البرز پاکسازی روستای اسپیداران با همت تیم حامیان محیط زیست البرز انجام شد.

سمن سامان پویا در اصفهان هشتمین برنامه پاکسازی طبیعت با رویکرد آموزش گردشگران را در حاشیه رودخانه زاینده‌رود به انجام رساند. همچنین پاکسازی منطقه بی بی سیدان سمیرم استان اصفهان توسط گروه رفتگران طبیعت استان اصفهان انجام شد.

گروه سبزاندیشان طبیعت تالش با همراهی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش و گروه حامیان تالش سرسبز و مدیریت پسماند شهرداری تالش به منظور تاکید بر لزوم پاکیزه نگه‌داشتن و حفاظت از محیط‌زیست اقدام به پاکسازی ساحل قروق از زباله کردند.

انجمن شنەی نوژین کردستان به پاکسازی طبیعت آبیدر سنندج پرداختند و در ایلام جمع‌آوری درب پلاستیکی توسط بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام انجام شد.

سمن پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه اقدام به برگزاری دورهمی فعالان محیط زیست ملی در کرمانشاه کرد که با همایش روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی آغاز شد و با جشنواره فرهنگی سالروز ثبت جهانی بیستون و پاکسازی روستای کندوله پایان گرفت. آبیاری نهال‌های پارک کوهستان هم از روزی که بذرها کاشته شد و نهال‌ها در نهال‌خانه رویید توسط پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه انجام شد.

در کاشمر کارگاه مهارتهای زندگی (مسایل محیط زیستی) با همکاری موسسه زادسرو ترشیز و اداره کار وتعاون شهرستان کاشمر و همچنین مسابقه دوچرخه سواری برای کودکان پیش دبستانی با شرکت ۱۸نونهال با حضور هیئت دوچرخه‌سواری برگزار شد.

در تهران نیز جمعیت پژواک طبیعت در دورهمی چهار روزه استان تهران شرکت کردند که در آن جمعی از کانون‌ها، سراهای محله و سمن‌های محیط زیستی و فعالان مسقل این عرصه حضور داشتند.

حضور انجمن مردم نهاد سبز اندیشان لرستان همراه با نیروهای منابع طبیعی در عملیات اطفا حریق منطقه چشمه زنگوار سپید دشت لرستان و کنترل خط آتش هم بخشی از فعالیت‌های علاقه‌مندان به محیط زیست در لرستان بود.

کد خبر 377316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha