همشهری‌آنلاین: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که اربیل به تمامی عواقب احتمالی همه‌پرسی استقلال توجه داشته باشد.

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه خبری رووداو گفت: مسکو معتقد است همه‌پرسی بیان آرمان‌ها و چشم‌اندازهای مردم کردستان است اما ما امیدواریم که اربیل در زمان اتخاذ تصمیم‌هاي نهایی، نتایج سیاسی، ژئوسیاسی، دموگرافی و اقتصادی این اقدام را در نظر بگیرد با توجه به این‌که مساله کردستان از مرزهای کنونی عراق تجاوز کرده و در اوضاع برخی از کشورهای هم‌جوار تأثیر می‌گذارد و مساله کردستان نقش مهم و جایگاه بارزی در چارچوب روند حل و فصل بحران‌های کنونی منطقه دارد.

لاوروف گفت: ما امیدواریم که مردم کردستان به صورت مسالمت‌آمیز خواسته خود را بیان کنند و اجرای نهایی نتایج همه‌پرسی به گونه‌ای باشد تا تمامی عواملی که ذکر کردیم از جمله اوضاع منطقه و مواضع کشورهای همجوار عراق در آن در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا،وزير خارجه روسيه گفت: آرمان‌های قانونی مردم کردستان الگویی برای مردم دیگر است و باید براساس قوانین بین‌المللی محقق شود. این مساله درباره تصمیم برگزاری همه‌پرسی نیز که می‌دانیم تصمیم نهایی اربیل است، صدق می‌کند.

اقلیم کردستان عراق قصد دارد ۲۵ سپتامبر(سوم مهر) همه‌پرسی استقلال از بغداد را برگزار کند.

 

کد خبر 377304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha