همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درس شناخت محیط زیست به صورت ۲ واحد درسی اختیاری از سال تحصیلی پیش رو در تمامی دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود.

تدریس درس شناخت محیط زیست در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور

به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به تمامی موسسات آموزش عالی اجازه داده می‌شود که از سال تحصیلی پیش رو درس شناخت محیط زیست را به عنوان یکی از دروس اولویت‌دار پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی با 2 واحد درسی اختیاری تدریس کنند.

وی هدف از تدوین و ارائه این درس را آشنا کردن دانشجویان با بسیاری از مسایل محیط زیستی همچون آلودگی‌ها و تخریب‌های انسانی که اثرات و پیامدهای نامطلوبی را بر انسان و محیط زیست می‌گذارند، دانست.

کلانتری با بیان این که درس شناخت محیط زیست به رغم این که اختیاری است اما در معدل کارنامه دانشجویان تاثیر خواهد داشت، افزود: برخی از سرفصل‌های این درس شامل انسان و محیط زیست، برنامه‌ریزی و مدیریت محیط زیست، تنوع زیستی، انواع آلودگی‌ها و اثرات مستقیم آن بر جامعه، بوم سازگان و حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: با این اقدام، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توسعه فرهنگ محیط زیستی گامی ارزشمند برداشته و امیدواریم از این پس، شاهد همکاری‌های بیش‌تر آن وزارتخانه در ارتقای فرهنگ محیط زیستی باشیم.

کلانتری گفت: با توجه به این که دانشجویان جوان امروز در آینده‌ای نزدیک به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مسایل خرد و کلان کشور تبدیل خواهند شد، ضرورت دارد که با مسایل محیط زیستی آشنایی لازم داشته باشند.

وی اشاعه فرهنگ محیط زیستی و آگاهی بخشی به جوانان و آینده‌سازان کشور را ضروری دانست و افزود: برای دستیابی به مشارکت همگانی و ارتقای مسئولیت‌پذیری جامعه باید از فرصت‌های مناسب برای آموزش مسایل محیط زیستی بهره گرفت.

مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست، ابراز امیدواری کرد تا بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، انتخاب این درس برای تمامی دانشجویان رشته‌های غیرمحیط زیستی نیز الزامی شود.

کد خبر 377165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha