همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای ماهیندرا راجپاکسه رییس جمهوری سریلانکا و هیات همراه، تاکید کردند که وجدان‌های بیدار و انسان‌های آزاده دنیا در کنار ملت فلسطین هستند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقدام مثبت دولت سریلانکا در حمایت از مردم فلسطین اشاره و تصریح کردند: جبهه حامی صهیونیست اقدامات بسیاری برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین انجام داده که نمونه آن برگزاری کنفرانس آناپولیس است اما وجدان‌های پاک و انسان‌های‌آزاده دنیا در کنار مردم فلسطین هستند و از آنان حمایت می‌کنند.

مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به پیشینه روابط دو کشور و لزوم گسترش مناسبات دو جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تصریح کردند: قاره آسیا ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری بین کشورهای خود دارد که کمتر به آن توجه شده و ضروری است دولت‌های منطقه گام‌های موثری در این مسیر بردارند.

رهبر انقلاب اسلامی با تمجید از سیاست دولت فعال سریلانکا در کمک به مسلمانان سریلانکایی و همراهی با آنان خاطر نشان کردند: خوشبختانه امروز دولتمردان این کشور رفتار خوبی با مسلمانان سریلانکا دارند و ما از این رویکرد، قدرشناسی می‌کنیم.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رییس جمهوری نیز حضور داشت، آقای ماهیندرا راجپاکسه رییس جمهوری سریلانکا با موفقیت آمیز خواندن مذاکرات و توافقات انجام شده بین دو کشور، گفت: ایران و سریلانکا روابط دیرینه ای با یکدیگر دارند و تاکنون دو کشور طرح‌های متعددی تعریف و اجرا کرده‌اند.

وی به مشکل تروریسم در سریلانکا طی سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: تروریست‌هاخواهان تقسیم کشور به دو بخش بودند که موفق شدیم آنان را از شرق کشور پاکسازی‌کنیم و اکنون برای تحول، توسعه و رونق مناطق مختلف کشور تلاش می‌کنیم.

رییس جمهوری سریلانکا به تشکیل کمیته همبستگی با ملت فلسطین در سریلانکا اشاره کرد و گفت: ما ضمن محکوم کردن اعمال و تهاجمات صهیونیست‌ها، از ایده تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم.

کد خبر 37716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز