یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

آرش صادق‌بیگی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه تحسین‌شده و برنده جایزه خود را گردآوری و در قالب کتاب «بازار خوبان» روانه بازار کرده است.

کتاب نویسنده

به گزارش همشهري، اين كتاب 100صفحه‌اي در 2سال به چاپ سوم رسيده و از اين نظر مي‌تواند از آثار موفق مجموعه داستان ايراني مؤسسه انتشارات نگاه باشد. نويسنده 36ساله كه دانش‌آموخته كارشناسي ارشد ادبيات نمايشي از دانشگاه هنر تهران است، در بازار خوبان 8داستان كوتاه به انتخاب محمد طلوعي ارائه كرده است؛ باران تابستان، چشمان باز، از طرف ما، عرض يك حال، زن دو دنيا، گرمابه زيبا، عريضجات و نقشه ختايي مينا اين داستان‌ها هستند كه هر كدام پيش از اين برنده جايزه شده‌اند.

ضمن اينكه خود كتاب هم برنده جايزه نهمين جايزه ادبي جلال و سي و چهارمين جايزه كتاب سال بوده است. اين داستان‌هاي مستقل ارتباط مضموني با يكديگر دارند و ويژگي آنها پرداختن به حرفه‌هايي است كه كمتر در داستان‌هاي ايراني مجال خودنمايي داشته‌اند. در بخشي از كتاب آمده است:

«عمومهدي از آن آدم‌ها نبود بي‌مقدمه از عشقش حرف بزند. يا توي گذشته‌ها ياد كند و سوخته‌هاي قديمي درونش را بيرون بريزد. بيشتر جلوي پايش را مي‌ديد. دوست داشت اتفاقات را سير كند تا در هر كدام غرق شود. حسرتش امتحان‌ندادن در ورودي اف‌بي‌آي بود نه مرگ پدربزرگ. اما آن روز، نمي‌دانم از حال فرسوده كوچه بود يا هر چيز ديگر كه تا راه خانه، سنگ صورتش را شكست و از شهره گفت...» چاپ سوم بازار خوبان در شمارگان 500نسخه به بهاي 7هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 377099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha