شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: ما به آخرین جلسه‌ی کلاس بازیگری می‌رویم، کلاسی که از تابستان پارسال آغاز شده، به تابستان امسال رسیده و قرار است ادامه داشته باشد. البته حالا وقفه‌ا‌ی چندماهه در راه است.

دوچرخه شماره ۸۸۴

استاد بازیگری که کارگردان هم هست، برای ساخت فیلم جدیدش می‌رود. این جلسه کوتاه‌تر از همیشه است و مثل جلسه‌های قبل اتود نمی‌زنند و دیالوگ‌های کتاب را کار نمی‌کنند. استاد خداحافظی می‌کند و می‌گوید كه چندماه بعد دوباره برمی‌گردد. 

«آفرین رهنما»یکی از هنرجویان این کلاس است.آفرین 15سالگی را تمام کرده و در هنرستان سوره، در رشته‌ي سینما درس می‌خواند. او امسال تابستان مي‌خواهد هم کلاس‌های پارسال را ادامه بدهد و هم به چند کلاس جدید برود.

 

  • براي تابستان امسال در چه کلاس‌هایي ثبت‌نام كرده‌اي؟

بازیگری و موسیقی را که ادامه می‌دهم. سوارکاری، اسکواش، تنیس و زبان انگلیسی را هم از سال قبل دنبال مي‌كنم و برای امسال در كلاس تنیس و زبان فرانسه ثبت‌نام کردم و البته کلاس رانندگی هم هست.

 

  • چه‌طور به همه‌ی این کلاس‌ها می‌رسی؟‌

یک برنامه‌ي هفتگی از شنبه تا جمعه نوشته‌ام. حساب کردم دیدم كلاس تنیس و اسکواش صبح‌ها و سه روز در هفته برگزار مي‌شود. كلاس پیانو هم نیم‌ساعت بيش‌تر نيست. كلاس بازیگری هفته‌ای یک روز است و كلاس زبان انگلیسی بعدازظهرها تشكيل مي‌شود. اسب‌سواری هم پنج‌شنبه و جمعه است. پس می‌توانم به همه‌ي كلاس‌ها برسم.

 

  • دوستانتان هم با شما به اين کلاس‌ها می‌آیند؟

دوستانم زیاد کلاس نمی‌روند. حال و حوصله ندارند. در همین کلاس نيم‌ساعته‌ي موسیقی هم با بی‌حوصلگي‌ شركت مي‌كنند. من دوست دارم در طول سال تحصيلي هم در اين کلاس‌ها شركت كنم، اما چون مدرسه مي‌روم نمي‌توانم به خیلی از اين كلاس‌‌ها برسم. البته زبان و بازیگری را در طول سال تحصيلي هم ادامه می‌دهم.

 

  • بیش‌تر هم‌سن و سال‌های تو از این که تابستان هم به کلاس بروند گله دارند و مي‌گويند که می‌خواهند استراحت کنند و به مسافرت و مهمانی برسند و...

خب، من به مهمانی‌ها هم می‌رسم. چون معمولاً نه صبح‌ها و نه هرروز، قرار است به مهماني برويم. اما اگر هرروز هم به مهماني دعوت بشوم، کلاس‌هايم را به مهمانی و گردش ترجیح می‌دهم. مسافرت هم که هرهفته نیست و می‌توانم وقت سفر سر کلاس‌ نروم.

 

  • کدام‌ کلاس را بیش‌تر دوست داری؟

اسب‌سواری و بازیگری را دوست دارم. البته همه را دوست دارم. مثلاً اسکواش هم عالی است.

 

  • اسکواش را از کجا پیدا کردی؟ به‌نظرم ورزش ‌فراگیري نیست.

یک‌بار با گروهی از اقوام شمال بودیم. بعضی از بچه‌های هم‌سن و سال خودم و بزرگ‌تر از خودم می‌گفتند برویم اسکواش بازی کنیم. من تا آن‌وقت نرفته بودم. يك‌بار كه رفتم خیلی خوشم آمد. خیلی خوب است.

 

  • کلاس‌هایی هست که دوست داشته باشی بروی و نرسی؟

از بین کلاس‌های هنری، نقاشی و عکاسی را هم دوست دارم، اما کلاس نمی‌روم. خودم کتاب می‌خوانم و مبانی‌اش را یاد می‌گیرم. دوست ندارم کلاس بروم، چون عکاسی و نقاشی سطح دارند و معلم می‌خواهد هنرآموز را در یك سبک عکاسی یا نقاشی که خودش می‌پسندد نگه دارد و همان را آموزش بدهد اما من دوست ندارم در چارچوب باشم.

برای همین اصول و مبانی را درست یاد می‌گیرم و با سبک‌های متفاوت کار می‌کنم. خیلی دوست دارم به كلاس یوگا هم بروم، اما فرصت نمي‌كنم.

 

  • محل تشكيل کلاس‌ها دور است یا نزدیک؟ چه‌طور مي‌روي؟

خب، بعضی‌ها مثل اسب‌سواری دور است. باید بروم لواسان که پدرم مرا می‌رساند. براي اسکواش و تنیس به باشگاه انقلاب می‌روم. كلاس زبان خصوصی است و كلاس موسیقی هم نزدیک خانه است و پیاده می‌روم.

 


عکس: محمد‌رضا نوری

کد خبر 376746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha