همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری تاکید کرد: یکی از گزینه‌های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است.

ناطق نوری

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در دیدار با شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه عنوان کرد:‌ برای دولت چهارسال پیش رو فرصتی است برای عملی نمودن وعده‌ها و استفاده از اندوخته تجربه‌هایی که طی سالیان گذشته به دست آمده است. احزاب می‌بایست از اکنون برای چهارسال آینده برنامه ریزی کرده و دولت نیز می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشد که نه تنها مردم از رغبت خود سرخورده نشوند، بلکه این شور و شوق در جامعه تداوم یابد.

او افزود: حدود ۱۸ سال است که حزب اعتدال و توسعه ایجاد شده است، می‌بایست بررسی کنید تا چه حد ظهور و بروز داشته است؟ چه اندازه جاذب بوده و یا انعکاس بیرونی داشته است؟ حزب مؤتلفه بیش از ۵۰ سال سابقه دارد و حتی بنده به همراه اخوی شهیدم در این حزب فعالیت داشتیم؛ انصافاً تشکیلات منسجم و مؤثری بود و در متن انقلاب نقش بسیاری داشت، اما امروزه شاهدیم ظهور و بروزی نداشته و حتی قادر به جذب فرزندان خودشان در این تشکیلات نیستند.

ناطق‌نوری با بیان اینکه احزاب باید آسیب‌شناسی داشته باشند و علل افولشان را بررسی کنند، گفت: در برهه‌ای، دفا‌تر تحکیم وحدت ایجاد شد و حدود ۱۵سال بر دانشگاه‌ها اثرگذار بودند اما اکنون به افول رسیده‌اند. یکی از گزینه‌های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است؛ همواره احزاب باید تفکری وسیع داشته و در اداره امور کشور فراجناحی عمل شود.

او خاطرنشان کرد: امروزه در احزاب دنیا، بحث برنامه ریزی، اجرا وتأمین مخارج اقتصادی جهت اداره و ساماندهی امور؛ مشخص و حتی شفاف سازی می‌شود تا بتوان حزب را رشد داد.

کد خبر 376737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha