چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روبات امنیتی دوست‌داشتنی به نام استیو در حین انجام وظیفه از چهار پله سقوط کرده و به درون یک حوض آب افتاد، اتفاقی که شاید یک قدم کوچک در مسیر فناوری امنیتی به شمار رود، اما جهشی بزرگ در راستای جهت‌یابی نادرست برای روبات‌ها خواهد بود.

براساس گزارش CNN، تصاوير اين روبات پليس كه درون آب غرق شده‌است در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شوند. هنوز مشخص نيست استيو به دليل نقص فني دچار اين سانحه شده و يا به صورت داوطلبانه خود را به درون آب انداخته‌است.

روبات

استيو گشت‌زني در مجتمع واشنگتن هاربور را به تازگي و از 12 جولاي آغاز كرده‌بود،‌ مجتمعي نزديك به رودخانه‌اي در جورج‌تاون كه مملو از رستوران و دفاتر اداري است. 

اين روبات به گفته مديران مجتمع از قابليت‌هاي امنيتي بالايي برخوردار بوده‌است،‌كه ظاهرا اين قابليت‌ها تنها در خشكي كارايي داشته‌اند. در زمان گشت‌زني،‌استيو هنوز برنامه‌ريزي كه براي گشت‌زني در خيابان استفاده مي‌كرده را در اختيار داشته درحال نقشه‌برداري از ساختمان بوده تا از بروز سوانح در آن جلوگيري كند.

اگرچه تنها چند روز از آغاز به كار اين روبات مي‌گذرد،‌اما استيو دوستان و مخالفان زيادي پيدا كرده‌بود و برخي از اين مخالفان غرق شدن استيو را پيروزي بشر در نبرد عليه ظهور ربات‌ها مي‌دانند.

هنوز مشخص نيست كه روبات نگهبان از رويداد غرق شدن جان سالم به در برده يا نه،‌ آنچه مشخص است تنها فردي كه در اين حادثه آسيب ديده خود استيو بوده و هيچ انساني دچار مشكل نشده‌است.

کد خبر 376707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha