دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه ترین نظرسنجی از کاهش جدی میزان مقبولیت ترامپ حکایت دارد.

کاهش شدید میزان محبوبیت ترامپ

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تازه ترین نظرسنجی از کاهش جدی میزان مقبولیت ترامپ حکایت دارد.

نظرسنجی روزنامه واشنگتن نشان داد میزان مقبولیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شش ماه پس از آغاز ریاست جمهوری اش به سی و شش درصد کاهش یافت.

بر اساس نظرسنجی تلفنی که روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز از دهم تا سیزدهم ژوئیه از هزار و یک آمریکایی به عمل آوردند، میزان رضایت کلی از ترامپ که حدود 6 ماه از ریاست جمهوریش می گذرد، از 42 درصد در ماه آوریل به 36 درصد کاهش یافته است. میزان نارضایی از وی با پنج درصد افزایش از ماه آوریل تاکنون به 58 درصد رسیده است. به طور کلی، 48 درصد می گویند از عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور «به شدت ناراضی» هستند.

تقریباً نیمی از آمریکایی ها (48 درصد) نقش رهبری آمریکا را در جهان نسبت به زمان ادای سوگند ترامپ کمرنگ تر می بینند، و فقط 27 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که این نقش پررنگ تر شده است. با وجود این واقعیت که ترامپ در مبارزات انتخاباتی، خود را فردی زبده در انعقاد قرارداد معرفی کرد که برای کشورش مفید خواهد بود، بیشتر شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند به وی در مذاکره با سران خارجی، و به ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعتماد ندارند.

-در پاسخ به سؤال درباره مذاکرات ترامپ و پوتین، از هر سه نفر، دو نفر اعلام کردند که چندان به رئیس جمهور اعتماد ندارند، از جمله 48 درصد که گفتند «اصلاً» به رئیس جمهور اعتماد ندارند.

- 60 درصد آمریکایی ها معتقدند روسیه تلاش کرد روی نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر بگذارد. شمار افرادی که چنین دیدگاهی دارند، نسبت به ماه آوریل که 56 درصد بود، اندکی افزایش یافته است.

-حدود 44 درصد آمریکایی ها به روسیه درباره مداخله در انتخابات مظنون هستند و فکر می کنند ترامپ از این تلاش ها بهره برد.

-از هر ده نفر، تقریباً چهار نفر معتقدند اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ آگاهانه به تلاش های روسیه برای تحت تاثیر قرار دادن نتیجه انتخابات کمک کردند، هر چند که شمار این افراد نسبت به بهار چندان تغییر نکرده است.

دیدگاه آمریکایی ها درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، همچنان بر اساس گرایش های حزبی، متفاوت است. در میان دموکرات ها، از هر ده نفر، هشت نفر معتقدند که روسیه برای تاثیرگذاری روی انتخابات تلاش کرد، و از هر ده نفر، بیش از شش نفر فکر می کنند که اعضای گروه ترامپ سعی کردند به تلاش های روس ها کمک کنند. اما یک سوم جمهوریخواهان معتقدند که روسیه برای تاثیرگذاری روی نتیجه انتخابات تلاش کرد، و از هر ده نفر، کمتر از یک نفر عقیده دارند که مشاوران ترامپ تلاش کردند به روس ها در این خصوص کمک کنند.

کد خبر 376388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha