همشهری آنلاین: سازمان بیمه سلامت ایران به طور رسمی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جدا و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملحق شد.

سازمان بیمه سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: پیرو ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه، که در آن الحاق سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت تصویب شده است، این جا به جایی انجام شد.

غلامرضا عباس پاشا گفت: چهارشنبه هفته گذشته-21 تیر- شورای نگهبان انتقال سازمان بیمه سلامت را به وزارت بهداشت تایید کرد و از یکشنبه، 25 تيرماه، این سازمان به طور رسمی با حضور وزیر بهداشت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملحق شد.

سازمان بیمه سلامت ایران در سال 1373 تاسیس شده است و حدود 40 میلیون بیمه شده تحت پوشش دارد.

توسعه کمی و کیفی بیمه سلامت در کشور، پوشش فراگیر و عادلانه خدمات سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت از وظایف اساسی این سازمان است.

بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت آحاد جامعه، خرید راهبردی خدمات سلامت از مراکز و موسسات بهداشتی و درمانی، توانمندسازی بیمه شدگان و حفظ حقوق ایشان، نظارت بر ارائه خدمات بیمه تکمیلی سلامت و دریافت حق بیمه تکمیلی، احراز صلاحیت مراکز تشخیصی و درمانی در چارچوب قوانین و مقررات و مطالعات و تحقیقات کاربردی در زمینه امور بیمه سلامت از دیگر وظایف این سازمان اعلام شده است.

کد خبر 376368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha