همشهری آنلاین: در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه خلیج عمان اعلام شد که کرسی زبان فارسی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

کرسی زبان فارسی در دانشگاه خلیج عمان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی کشورمان در عمان و دانشکده خلیج عمان به امضای بهمن اکبری، رایزن فرهنگی کشورمان و رییس مرکز آموزش زبان فارسی و تقی العبدوانی، رییس دانشگاه خلیج عمان رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور ارتقای روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان و گسترش روابط علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دو کشور امضا شد.

در نشست امضای این تفاهم‌نامه بر تحکیم روابط آموزشی و فرهنگی دو کشور تاکید و مقرر شد که به عنوان تلاش‌های بعدی، کرسی زبان و فرهنگ فارسی نیز در دانشگاه خلیج عمان افتتاح شود. همچنین آموزش زبان فارسی پس از تأیید وزارت آموزش عالی عمان به عنوان چهار واحد اختیاری در نظام درسی این دانشگاه قرار می‌گیرد.

در ادامه طرفین حاضر این نشست در خصوص مواردی همچون تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های ایران، تأسیس باشگاه فرهنگی ایران در دانشگاه به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی، ایجاد کرسی زبان فارسی در دانشگاه، دعوت از اساتید و دانشجویان ایران برای شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت زبان عربی و انجام پژوهش‌های مشترک برای بررسی فرصت‌های تجاری ایران و عمان (با توجه به مأموریت آموزشی دانشگاه خلیج عمان در زمینه بازرگانی) به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بنابر اعلام این خبر، دانشگاه خلیج عمان در سال 1990 با عنوان مؤسسه آموزشی تأسیس شد. در حال حاضر بیش از 4 هزار دانشجو از 23 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه خلیج عمان همچنین بیش از یکصد استاد از 14 کشور جهان دارد.

کد خبر 376256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha