صبح دیروز با برگزاری مجمع فوق‌العاده سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و تعیین هیأت مدیره جدید این شرکت فاز دیگری از تغییر قاعده بازی در بازارسهام شرکت‌های سنگ‌آهنی‌ بورس به اجرا در آمد.

فولاد مباركه هم‌اكنون 51.5درصد از كل سهام سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات را در اختيار دارد. فولاد مباركه كه تا فروردين‌ماه امسال 35.4درصد از سهام سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات را در اختيار داشت در جريان يك عرضه عمده در ارديبهشت امسال يك بلوك 16.1درصدي ديگر از سهام سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات را خريد. اواخر ارديبهشت‌ماه امسال صندوق حمايت و بازنشستگي كاركنان فولاد بلوك 16.1درصدي سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات را در بورس تهران به قيمت هر سهم 1274ريال عرضه كرد كه فولاد مباركه در نهايت اين بلوك سهام را خريد.

فولاد مباركه اصفهان با توجه به اين تركيب دارايي در مجمع فوق‌العاده ديروز «سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات» توانست 3كرسي از 5كرسي هيأت مديره اين شركت را به‌دست آورد تا به اين ترتيب سكان مديريت اين شركت بزرگ سرمايه‌گذاري در صنايع معدني را به‌دست گيرد.2كرسي باقيمانده نيز در اختيار سازمان تأمين اجتماعي است.

فولاد مباركه هفته پيش توانست با جذب حق رأي برخي سهامداران 3كرسي هيأت مديره چادرملو را هم به‌خود اختصاص دهد تا پازل بازي اين شركت فولادي در سهام سنگ آهني‌هاي بورس كامل‌تر شود.انتظار مي‌رود با برگزاري مجمع شركت گل گهر 3كرسي هيأت مديره اين شركت توليد‌كننده سنگ‌آهن نيز در اختيار فولاد مباركه قرار گيرد.

حال با توجه به حاكم شدن بزرگ‌ترين فولاد ساز ايران بر سهام شركت‌هاي سنگ آهني در بورس، سرمايه‌گذاري اميد از اين پس جايگاه خود را به‌عنوان هلدينگ كنترلي و مديريتي سهام شركت‌هاي سنگ آهني در بورس از دست خواهد داد.
انتظار مي‌رود با توجه به شرايط جديد بازي در سهام سنگ‌آهني‌ها در آينده نزديك، بازار سهام فولادسازان ديگر ازجمله فولاد خوزستان و فولادخراسان هم دستخوش تغييرات مهمي شود.

کد خبر 376248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha